میزبانی مدارس از 18 هزار و 500 مسافر در خراسان جنوبی


میزبانی مدارس از 18 هزار و 500 مسافر در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس این استان در نیمه نخست سفرهای نوروزی میزبان 18 هزار و 500 مسافر بودند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

محمدعلی واقعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ پایگاه ستاد اسکان آموزش و پرورش در سراسر استان آماده ارایه خدمات به مسافران است و ۹۸ مدرسه با هزار و چهار کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته ۱۲۱ کلاس در گروه ویژه، ۳۴۷ کلاس نوع الف و ۵۳۶ کلاس نوع ب ساماندهی شد که با انتخاب متقاضیان ارایه خدمت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان طبس بیشترین تعداد مسافر را اسکان داده است افزود: طبق آخرین آمار تاکنون ۱۱ هزار و ۱۶۹ مسافر در این شهرستان اسکان یافته‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر سایر استان‌های مسافرپذیر قرار دارد عموما اسکان‌ها به‌صورت یک شب است که توصیه می‌شود با معرفی بیش از پیش جاذبه‌های گردشگری و تاریخی انگیزه بیشتری را برای بازدید از این اماکن ایجاد کنیم.

واقعی گفت: این اقدام ضمن ترغیب گردشگر برای بازدید از اماکن تاریخی تا حد قابل توجهی به دلیل استراحت رانندگان از میزان حوادث جاده‌ای می‌کاهد.

فعالیت ستاد اسکان نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

با هدف کیفیت‌بخشی به خدمات ستاد اسکان و آسان‌تر کردن فرآیند رزرو اتاق‌ها، سامانه جامع اسکان فرهنگیان به نشانی eskan.medu.ir طراحی شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به آن و فهرست اقامتگاه‌های آماده و موجود در صورت تمایل، آنها را رزرو کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند