(تصاویر) عمیق‌ترین ایستگاه مترو جهان میزبان پناهجویان کی‌یف


(تصاویر) عمیق‌ترین ایستگاه مترو جهان میزبان پناهجویان کی‌یف

ایستگاه مترو آرسنالنا در فاصله بیش از 100 متری از سطح زمین قرار دارد و طی یک ماه گذشته که از تهاجم روسیه به اوکراین می گذرد میزبان صدها نفر از ساکنان شهر کی‌یف بوده است.

یک ماه از حملات روسیه به اوکراین می‌گذرد و افرادی که می‌خواهند از حملات هوایی روسیه در کی‌یف پایتخت اوکراین در امان بمانند، یک ماه است که در ایستگاه‌های مترو که در آن پناه گرفته اند زندگی می‌کنند.

به گزارش فرارو، در حالی که طی روز‌های اخیر مشاهده شده است که تعداد افرادی که در طول روز در ایستگاه‌های مترو حضور دارند کاهش یافته است، با به صدا درآمدن آژیر در هنگام حمله هوایی و شروع مقررات منع رفت و آمد از شب، ازدحام در ایستگاه‌ها دوباره افزایش یافته است.

ایستگاه مترو آرسنالنا در کی‌یف، که به عنوان عمیق‌ترین ایستگاه مترو در جهان شناخته می‌شود، همچنین میزبان شهروندان اوکراینی به عنوان یک پناهگاه است. ایستگاه مترو آرسنالنا در فاصله بیش از ۱۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا عمیق‌ترین ایستگاه متروی جهان باشد.

دیما کووچنکو، ساکن کی یف، در ایستگاه مترو آرسنالنا، که همچنین به عنوان پناهگاهی در برابر حملات اتمی در دوران جنگ سرد ساخته شده، اظهار داشت که از ۲۴ فوریه اینجا بوده و گفت: این مکان امن است. ما می‌توانیم گاهی اوقات در طول روز بیرون برویم.

وی با اشاره به اینکه وقت خود را در اینجا صرف مطالعه کتاب کرده است، اظهار داشت که به دلیل نداشتن خانواده در اینجا تنها بوده است.

ساکنان کی یف می‌گویند که اکنون می‌خواهند به خانه‌های خود بازگردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار طغیان رودخانه‌ها در 3 استان