آماده ماه رمضان شوید


نزدیک شدن به ماه رمضان برای برخی افراد چالش برانگیز است بنابراین از روزها قبل از رسیدن این ماه، باید برای آن آماده شد و جسم را مهیای روزه داری کرد. به گزارش سیناپرس به نقل از...

آماده ماه رمضان شوید

نزدیک شدن به ماه رمضان برای برخی افراد چالش برانگیز است بنابراین از روزها قبل از رسیدن این ماه، باید برای آن آماده شد و جسم را مهیای روزه داری کرد.

به گزارش سیناپرس به نقل از celebrityfitness، حداقل 13 ساعت روزه داری یا بیشتر در طول روز مستلزم مقاومت جسم و ذهن است در نتیجه برای این که با آمادگی کامل وارد این ماه شوید، بهتر است از قبل برای روزه داری آماده شوید.

نخستین گام آماده شدن برای ورود به ماه رمضان، کاهش وعده های غذایی روزانه از 4 تا 6 هفته پیش از شروع ماه رمضان است. این برنامه، بدن شما را برای مصرف غذای کم تر آماده و بدن را مهیا می کند تا با میزان کالری کم تر هم دوام بیاورید. در این میان، کاهش مقدار غذای دریافتی هدف نیست چرا که بهتر است بیشتر روی آنچه می خورید، نوع خوردن و خوابتان تمرکز کنید.

مصرف نمک و قند را کاهش دهید

ابتدا غذاهای حاوی قند و نمک بالایی را که به طور مرتب مصرف می کنید، مشخص کنید. روزانه یک قاشق غذاخوری نمک و قند را کاهش دهید. به گزارش سیناپرس، این کار به شما کمک می کند با هوس خوردن غذا و نوشیدنی های سرشار از نمک و قند نه تنها در ماه رمضان بلکه در طول زندگی خود مقابله کنید.

مصرف تنقلات را کنار بگذارید

عادت مصرف تنقلات را بین وعده های غذایی کنار بگذارید و تنها سعی کنید همان سه وعده غذایی اصلی را بخورید. این کار، معده شما را برای پذیرش مصرف غذا در زمان های ثابت وعده های غذ ایی منظم می کند.

مصرف کافئین را پایین بیاورید

کافئین ماده ای بسیار اعتیادآور بوده و با کاهش میزان مصرف آن در طول روز پیش از شروع ماه رمضان می توانید از بروز عوارض کاهش مصرف کافئین در این ماه جلوگیری کنید. به گزارش سیناپرس، معمولا افرادی که عادت دارند در طول روز مقادیر زیادی چای یا قهوه بنوشند، در ماه رمضان به دلیل پایین آمدن دوز مصرف، دچار عصبانیت، بی صبری، تحریک پذیری، بی قراری، سردرد وو حتی کاهش تمرکز می شوند که تمام این علائم انجام کارهای روزمره را مختل می کند.

الگوی خوابتان را تنظیم کنید

الگوی خوابی را که مناسب شماست، پیدا کرده و آن را حفظ کنید. بیشتر پزشکان توصیه می کنند که در طول شب بین 6 تا 8 ساعت بخوابید به طوری که اگر تعداد ساعات خواب از این مقدار کم تر باشد، انرژی کافی برای انجام کارها در طول روز نخواهید داشت و ادامه این روند در درازمدت باعث بروز بیماری های قلبی و سکته قلبی می شود.

با پزشک مشورت کنید

اگر مبتلا به بیماری خاصی چون دیابت، مشکلات معده، فشار خون بالا یا هر مشکلی هستید که مجبور به مصرف دارو هستید، حتما پیش از شروع ماه رمضان با پزشک معالج مشورت کنید.

سیگار کشیدن را ترک کنید

یکی از مشکلاتی که برخی افراد برای روزه داری پیش رو دارند، نکشیدن سیگار است. سیگار کشیدن از جمله عادت ها و اعتیادهایی است که ترک آن دشوار است. اما همین ماه رمضان می تواند بهانه خوبی برای کنار گذاشتن این عادت مضر و خطرناک باشد. برای موفقیت در این کار توصیه می کنیم از چند ماه قبل از شروع ماه رمضان به مرور تعداد سیگارهایی را که در طول روز می کشید، کاهش دهید.

گزارش:ندا اظهری

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* آماده ماه رمضان شوید[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان