لزوم استقرار بیشتر پلیس در جاده‌های فارس


لزوم استقرار بیشتر پلیس در جاده‌های فارس

استاندار فارس با بیان اینکه استقرار پلیس در جاده‌ها باید محسوس‌تر باشد، گفت: البته حضور پلیس به معنای ترساندن مردم نیست؛ اما برای جلوگیری از تخلفات و ایمنی و حفظ جان مردم در جاده‌ها استقرار بیشتری نیاز است.

محمدهادی ایمانیه شنبه ششم فروردین در جلسه شورای ترافیک خطاب به دستگاه‌های مرتبط و مسئول در این زمینه، گفت: مشکل ما در تصادفات، ترددهای برون شهری است که چند بعد دارد، دستگاه های مسئول برای کوتاه مدت هر اقدامی که لازم است انجام شود.

او با بیان اینکه هر امکاناتی که به ویژه پلیس نیاز دارد فرمانداری‌ها مکلف هستند که در اختیار پلیس بگذارند، افزود: همه امکانات خود اعم از امکانات خود فرمانداری‌ها و ادارات اجرایی هر شهرستان در اختیار پلیس قرار گیرد تا بحث تصادفات کنترل شود.

ایمانیه با بیان اینکه این بهانه که فرمانداری‌ها همکاری نکردند قابل قبول نیست، عنوان کرد: سرعت، اهمیت کمتری از ایمنی دارد و تامین امنیت در اولویت است به ویژه در محور کازرون که مورد گلایه برخی نیز بوده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه گلایه‌ها را باید کنار گذاشت اکنون باید اقدام جدی و محکم انجام داد، عنوان کرد: در کل استان ایمنی مهم‌تر است و هر اقدامی که می‌توانید انجام دهید؛ بسیج، اورژانس و هلال احمر نیز امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های مرتبط در این زمینه قرار دهند.

ایمانیه تاکید کرد: جلسات حضوری دستگاه‌های مرتبط لازم است و اطلاعات هم مرتب به من اعلام شود؛ همچنین پیش‌بینی‌های یک سال آینده از مشکلات کنونی انجام شود تا بحث محورهای حادثه‌خیز به سامان برسد.

او با بیان اینکه رویکرد اعتبارات امسال به دلیل ایجاد صندوق پیشرفت استان بهتر شده است، افزود: با این امکان می‌توان اعتبارات را به سمت محورهایی که مشکلات بیشتری دارند، برد.

ایمانیه با تاکید بر اینکه در بحث تصادفات یک هفته آینده جبران هفته نخست نوروز بشود، تصریح کرد: کل فوتی‌های جاده‌ها برای ما مهم است چراکه حاصل عملکرد ما در استان است.

او با بیان اینکه ۱۰ درصد تردد نسبت به ۹۸ اضافه شده اما اینکه ۵۷ درصد فوتی‌ها زیاد شود قابل قبول نیست، بیان کرد: مهم این است که به ۳ رتبه اول کاهش مرگ ناشی از تصادفات برسیم؛ البته جرحی‌ها هم مهم است چون ۴۰ درصد از جرحی‌ها قطع عضو می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار