شیر خلط آور است؟


شیر خلط آور است؟

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن شیر باعث ایجاد خلط نمی شود. در واقع شیر با بزاق دهان مخلوط شده و ترکیب امولسیون یا چربی معلق در مایع را ایجاد کرده که حس چسبناکی مانند خلط را به وجود می آورد.

به گزارش بهداشت نیوز، قدیمی ها شیر را خلط آور دانسته و در طب سنتی، شیر را عامل ایجاد بلغم در بدن معرفی می کردند.

از نظر علمی، خلط نوعی مخاط است که به علت سرماخوردگی یا مشکلات پزشکی زمینه ای دیگر در قفسه سینه ایجاد می شود. معمولا خلط با سرفه از قفسه سینه و ناحیه گلو خارج می شود و ممکن است رنگ های متفاوت داشته باشد که نشان دهنده مشکلات متفاوت پزشکی است.

پیش از این و از گذشته های دور، مردم به این مسئله باور داشتند که شالوده شیر باعث ایجاد خلط می شود. در واقع برخی افراد با خوردن شیر احساس می کنند بزاق آنها غلیظ تر شده و همانند خلط است به این معنا که شیر باعث ایجاد خلط می شود اما هیچ مدرکی مبنی بر این فرآیند وجود ندارد.

برخی از محققان با توجه به بررسی هایی که انجام داده اند، توضیح می دهند که ترکیب امولسیون یا همان ترکیب قطرات مایع در مایع دیگر یا چربی معلق در یک مایع دیگر که در هنگام نوشیدن شیر با بزاق دهان ایجاد می شود، باعث به وجود آمدن احساس حالت خلط در افراد می شود.

دانشمندان معتقدند این باور غلط بوده و در حقیقت فقط یک احساس اشتباه است و واقعیت ندارد. در واقع وقتی فردی شیر می ‌نوشد، شیر با بزاق وی مخلوط شده و باعث می‌ شود که احساس چسبناکی بیشتری ار حس کند.

این حس چسبناکی می تواند باعث شود مردم احساس کنند که خلط ایجاد شده اما این فقط مجموعه ای از فرآیند امولسیون شیر در بزاق دهان است که در گلوی فرد باقی مانده است.

متخصصان تاکید کردند شیر یک منبع مهم تغذیه سالم است و همه افراد باید به این مسئله توجه داشته باشند و به دلیل این باورهای غلط نباید از آن مصرف آن اجتناب کرد.
منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!