استاندار: آمار فوتی های جاده ای در محورهای قم 50 درصد کاهش یافت


استاندار: آمار فوتی های جاده ای در محورهای قم 50 درصد کاهش یافت

قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به ثبت تردد بالغ بر 4 میلیون خودرو از محورهای ورودی و خروجی استان در هفته اول تعطیلات نوروز گفت: در طی این مدت و برغم افزایش 34 درصدی تصادفات، آمار فوتی‌ها 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش عصر شنبه کمیته اطلاع رسانی و راهنمایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ریاست سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،طی سخنانی با بیان حجم ورودی مسافران به قم در ایام نیمه شعبان و طی روزهای آغازین سال جدید، اضافه کرد: تقارن ایام نیمه شعبان و آغاز سال جدید و نیز عبور مسیر ۱۷ استان کشور از قم، نقش مهمی را در زمینه افزایش حجم تردد ها در استان داشته است.

استاندار قم از افزایش ۳۸ درصدی تردد خودورها در محورهای ورودی- خروجی قم خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۴۵۸ هزار وسیله نقلیه در محور های ورودی و خروجی قم تردد داشته اند.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تصادفات جاده ای در محورهای منتهی به استان، افزود: در این آمار شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۸ درصدی تصادفات جرحی هستیم.

شاهچراغی ادامه داد: طی این مدت، از جمعیت تقریبی ۹ میلیون نفری که در محور های قم تردد داشته اند، نزدیک به ۷ میلیون نفر به قصد زیارت و نیز مراسم های ایام نیمه شعبان وارد قم شده اند، که از این تعداد، ۵۷۰ هزار نفر اسکان داده شده اند.

استاندار قم یکی از مزیت های مهم و نقطه قوت خدمات رسانی به مردم در ایام نورز امسال را همدلی و هماهنگی کامل بین دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات زائرین دانست و اضافه کرد: پیگیری برخی مسائل از مراجع ملی نیز نقش ویژه ای در بهبود عملکرد و ارتقاء سطح خدمات و رضایتمندی را به دنبال داشته است.

وی یکی از خدمات مهم امسال را ارسال پیامک های اطلاع رسانی به مسافرین و زائرین در محدوده استان عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام ارزنده، اثر بسیار خوبی در راهنمایی، آگاهی بخشی و معرفی خدمات و ظرفیت های اسکان و گردشگری داشت.

استاندار قم همچنین با اشاره به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی قم به دلیل موقعیت خاص آن، خواستار توجه بیشتر دولت به تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان امداد و نجات و ایمنی جاده های استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...