فوری/ آتش بس یک جانبه یمن به عربستان


فوری/ آتش بس یک جانبه یمن به عربستان

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت هفتمین سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی به کشورش آن را هفت سال از جهاد و صبر و پایمردی توصیف و در عین حال سه روز آتش بس کامل زمینی، هوایی و دریایی با عربستان اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رئیس شورای‌عالی یمن اعلام کرد به مدت سه‌روز و به صورت یک‌جانبه با عربستان سعودی اعلام آتش‌بس می‌کند.

المشاط در این سخنرانی که بخش‌‌هایی از آن در صفحات مجازی شبکه تلویزیونی المسیره هم منتشر شد گفت: امروز روز ملی پایداری است، ما وارد هشتمین سال آن شده ایم مرحله‌ای جدیدی از فعالیت‌های مقدس که فقط با صلح شرافتمندانه متوقف می‌شود.

به گفته المشاط، یمن با تجاوزی شدید مواجه شد ، تجاوزی که چهره کریه متجاوز را نمایان ساخت و نشان داد که چگونه در راستای هدف خود برای به زانو در آوردن یمن بزرگ بر انجام جنایت سازمان یافته خود پافشاری می‌کند.

رئیس شواری عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد: ما به عنوان یک ملت و یک کشور دو راه بیشتر پیش روی خود نمی دیدیدیم، یا باید مقاومت می‌کردیم و عزت و سربلندی یمن را حفظ می‌کردیم یا آن که تسلیم می‌شدیم و رنج و مشقت‌های بیشتر را به جان می‌خریدیم.

به گفته المشاط: طی سال‌های مقاومت ما و ملت مان خود را در مقابل تجاوزی یافتیم که متاسفانه با همراهی جهانی تمامی ابعاد زندگی را هدف قرار داده‌اند.

رئیس شورای عالی یمن: به فضل خداوند مردم یمن همچون کوهی استوار مقاومت و پایمردی کردند و همانند درختان ایستاده مردن را ترجیح دادند.

المشاط در این سخنرانی خطاب به مردم یمن تاکید کرد: شما با مقاومت خود در بعد راهبردی به دست آوردهای غیر قابل ارزش گذاری دست پیدا کرده‌‌اید.

به گفته وی: ملت یمن جنگ را گرامی نمی‌دارند بلکه ما در حال گرامی داشت پایمردی و مقاومت خود و دست آوردهای مربوط به آن هستیم.

او تاکید کرد ما بر صلح تاکید داریم و دشمنان خود در ائتلاف متجاوز و جامعه جهانی را هم به این امر دعوت می‌کنیم زیرا صلح یک موضوع مقدس است از اینرو از آنها می‌خواهیم تا از تجاوزگری دست بردارند.

المشاط در عین حال افزود: ما محاصره و جلوگیری از پهلو گرفتن کشتی‌های حامل سوخت و محروم کردن مردم یمن از پیش پا افتاده‌‌ترین حقوق انسانی اش را اقداماتی منافی اعتماد سازی و صلح می‌بینیم.

المشاط محاصره علت اصلی ادامه جنگ و کارشکنی درتحقق صلح دانسته و جامعه جهانی و ائتلاف متجاوز را مسئول چنین شرایطی معرفی کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن قول داد، هشتمین سال مقاومت مردم یمن مملو از غافلگیری‌ها و تحولات در اقدامات دفاعی خواهد بود.

او در عین حال از اعلام آتش بس یک طرفه 3 روزه و تعلیق حملات موشکی و پهپادی و تمامی اقدامات نظامی هوایی، دریایی و زمینی علیه عربستان خبر داد.

المشاط ضمن اعلام آمادگی دولت یمن برای آزادی و مبادله تمامی اسرای ائتلاف ـ از جمله برادر منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و اسرای گروه‌های شبه نظامی محلی از جمله مزدوران که از تابعیت‌های مختلف در این جنگ حضور داشتند ـ با تمامی اسرای دولت یمن از فرستاده سازمان ملل خواست تا تدابیر مربوط را انجام و اسناد مربوط به این امر را یکجا یا در چند مرحله آماده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق