میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!


میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

زمانی که میتسوبیشی اکلیپس GSX بازار خداحافظی کرد یکی از غمگین‌ترین روزهای دنیای خودرو رقم خورد. این خودرو یک محصول اسپرت و پرقدرت بود که نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستاد. هم‌اکنون یکی از دوستداران این خودرو تصمیم گرفته است محصولی را بسازد که میتسوبیشی هرگز نساخته بود. شما را با آخرین نسل اکلیپس … The post میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای...

زمانی که میتسوبیشی اکلیپس GSX بازار خداحافظی کرد یکی از غمگین‌ترین روزهای دنیای خودرو رقم خورد. این خودرو یک محصول اسپرت و پرقدرت بود که نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستاد. هم‌اکنون یکی از دوستداران این خودرو تصمیم گرفته است محصولی را بسازد که میتسوبیشی هرگز نساخته بود. شما را با آخرین نسل اکلیپس که دارای پیشرانه در وسط است و نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کند آشنا می‌کنیم.

میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

آخرین نسل این خودرو از نظر طراحی گل سرسبد نسل‌های متنوع اکلیپس بود اما این موضوع درباره قوای محرکه‌اش صدق نمی‌کرد. بجای استفاده از پیشرانه توربوی قوی و سیستم چهار چرخ محرک، این خودرو در نسخه پرچم‌دار به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری و طراحی دیفرانسیل جلو مجهز بود.

میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

جیمز از کمپانی اسپید فارم تصمیم گرفته است این مشکل را با انتقال پیشرانه به بخش عقب‌تر خودرو حل کند. او خیلی پیچیده عمل نکرده است و پیشرانه عرضی و گیربکس را به سادگی به بخش عقب حرکت داده است یعنی جایی که نیرو بجای چرخ های جلو به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

البته او مجبور شده است برخی تغییرات را اعمال کند اما این خودرو در واقع از همان ساب فریم‌های جلو در بخش عقب استفاده می‌کند. در واقع بخش اعظم اکلیپس هنوز هم استوک است. بخاری، مایع شیشه‌شور و ABS هنوز هم در جای خود دیده می‌شوند. حتی سیستم تعلیق نیز دست نخورده است و همین موضوع باعث ایجاد مشکل جالبی شده است.

میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

در زمان جابجایی پیشرانه حدود ۳۶۲ کیلوگرم از وزن خودرو کاهش یافته است و از آنجایی که سیستم تعلیق تغییر نکرده است بنابراین ظاهر خودرو به گونه‌ای شده است که انگار ارتفاعش از سطح زمین افزایش یافته است. جیمز در آینده ارتفاع خودرو را کاهش خواهد داد تا ظاهری شبیه اکلیپس عادی پیدا کند.

میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

او می‌گوید پیشرانه قدرت ۲۷۹ اسبی را به چرخ ها تحویل می‌دهد و هدف نهایی کسب قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری به لطف توربو است. اگرچه این خودرو همان قدرت نسخه استاندارد اکلیپس را ندارد اما خب نباید انتظار شاخ‌به‌شاخ شدن این کوپه ژاپنی با خودرویی همچون آئودی R8 را داشته باشیم. جیمز همچنین می‌خواهد تریم کابین کاملی را تدارک ببیند تا خودرو شبیه نسخه استاندارد باشد. ما به شدت آرزو داشتیم میتسوبیشی چنین خودرویی را بجای کراس اوورهای عادی بسازد اما خب بازار چیز دیگری می‌گوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !