دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کانادا + عکس


دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کانادا + عکس

در این گزارش به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری در کانادا خواهیم پرداخت

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری کانادا

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان و دارنده ی طبیعت بکر و زیبا شناخته می شود. کانادا به عنوان کشوری نوپایه و نوگرا و همچنین مهاجر پذیر معروف است. با شناخت بهتر زیبایی‌های این کشور می‌توان به علت علاقه‌ی بسیاری از مردم جهان برای مهاجرت و سفر به کانادا پی برد. در این مطلب سعی می کنیم با بهترین جاذبه های گردشگری کانادا آشنا شویم.

آبشار نیاگارا

از معروف ترین جاذبه های گردشگری و توریستی کانادا آبشار نیاگارا با ارتفاع ۵۳ متر در مرز کانادا و آمریکا است. که سالیانه بازدید کننده های زیادی را به سوی خود می کشاند. آبشار نیاگارا از جمله جاذبه های گردشگری کشور کانادا است که ناپلئون و عروسش نیز از آن دیدن کرده اند.

پارک ملی بنف

دریاچه مورین که در پارک ملی بنف در استان آلبرتا واقع شده و بیش از ۵۰ هکتار وسعت دارد که چشم گردشگران زیادی را به خود خیره می کند. البته کم لطفی خواهد بود اگر زیبایی های بسیار پارک بنف را در نام بردن از دریاچه مورین خلاصه کنیم. در این پارک شما در کنار کوهستان راکی، جایی که در فاصله ی کمی از قطب شمال قرار دارد و سرمای هوا را تلطیف نموده و زیبایی های بکر و طبیعت خاصی را متجلی می کند. اگر به کانادا سفر می کنید از دیدن انعکاس کوه های راکی در دریاچه ی لوییز غافل نشوید.

پارک ملی یوهو

این پارک در استان آلبرتا واقع شده و با پارک بنف هم مرز می باشد. آبشار تاکاکاو و کوهستان راکی بخشی از زیبایی های سومین پارک ملی کانادا است. طبیعت بکر این پارک از حضور انسان ها خدشه نپذیرفته و دارای محیطی زیبا و آرام می باشد.

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کانادا + عکس
پارک ملی یوهو کانادا

در معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی کانادا یک مطلب کوتاه کافی نخواهد بود؛ زیرا کانادا کشوری با وسعت بسیار زیاد و جمعیتی به نسبت کم می باشد. البته بخشی از کانادا دارای آب و هوای سرد و قطبی است اما به مدد وجود آب و کوهستان های زیاد و مرتفع و البته توجه به ضرورت های زیست محیطی توانسته از قطب های گردشگری جهان باشد.

جاذبه های شهری

کشور کانادا از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده که هر کدام از این مناطق دارای جاذبه های طبیعی و یا بیانگر تاریخ مردم کانادا از زمان تشکیل این کشور و حتی پیش از آن است. موزه ها، بخش‌های تاریخی و معماری های نوین شهری از جمله جاذبه های گردشگری کشور کانادا می‌باشد.

موزه بیوسفر

این موزه تنها موزه ی مربوط به زیست کره در قاره ی آمریکاست که در مونترال واقع شده و بازدیدکنندگان را با مسائل آب و هوایی و محیط زیست آشنا می کند. همچنین نمایشگاه عکس قطب شمال و گالری های متنوع جهت آشنایی با انواع محیط زیست های جهان در موزه ی بیوسفر وجود دارد. انواع بازی های گوناگون، کودکان و بزرگسالان را با مسائلی نظیر تغییرات اقلیمی آشنا می کند.

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کانادا + عکس
موزه زیست کره مونترال کانادا

انواع موزه های بی نظیر در شهرهای مختلف کانادا چشم گردشگران را خیره می نماید. موزه ی هوا، فضا در اتاوا، موزه ی پلیس در ونکوور و یا موزه ی رویال بریتیش تنها بخش کوچکی از جاذبه های گردشگری در کانادا است. برای مهاجرت به کانادا و تماشای این جاذبه‌ها حتما قوانین ویزای توریستی کانادا ۲۰۲۲ را مطالعه نمایید.

در کنار دیدار از موزه ها، دیدن بافت قدیمی شهرهایی نظیر کبک یا پل های بین ساختمانی در کلگری انتخاب برای گردشگران را سخت تر می کند.

جاذبه های گردشگری تورنتو کانادا

شهر تورنتو بزرگترین شهر کانادا واقع در استان انتاریو می باشد که به واسطه ی نزدیکی به آبشار نیاگارا و جاذبه های زیاد گردشگری زبانزد است. این شهر با در اختیار داشتن انواع موزه ها و گالری های علمی، تاریخی، طبیعی.... و همچنین برگزاری مراسم ها و جشن های متعدد و اماکن تاریخی و دیدنی جزو بزرگترین مقاصد گردشگری جهان است. در ادامه با برخی جاذبه های گردشگری تورنتو کانادا آشنا شوید.

جاذبه های مدرن

ورزشگاه راجرز سنتر با سقف جمع شونده محل برگزاری رویدادهای ورزشی و برگزاری انواع کنسرت‌های موسیقی است.

در نزدیکی این ورزشگاه برج سی ان قرار دارد که با ارتفاع ۵۵۳ متر شما را قادر می سازد منظره ای زیبا از آبشار نیاگارا گرفته تا شهر نیویورک را به تماشا بنشینید. همچنین با وجود پل شیشه‌ای در ارتفاع ۳۶۵ متری برای راهپیمایی در ارتفاع و آسانسور شیشه‌ای از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو کانادا می‌باشد.

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کانادا + عکس
برج سی ان CN

میدان بزرگ ناتان فیلیپس و موزه ی رویال انتاریو از شگفتی های معماری مدرن کانادا است. همچنین گالری هنر انتاریو و یا موزه ی کفش بتا می‌تواند از مقاصد بازدید شما در سفر به تورنتو باشد. باغ وحش تورنتو، باغ ادواردز و باغ موسیقی و یا آکواریوم بزرگ ریپلی بخش کوچکی از شگفتی‌های مدرن و جاذبه‌های گردشگری تورنتو در کانادا است.

جاذبه های تاریخی کانادا

اگر به دیدن اماکن تاریخی علاقه دارید به شما بازدید از کلیسای سنت پاول و خانه‌ی اشرافی کاسالوما و یا دهکده تاریخی بلک کریک را توصیه می‌کنیم. علاوه بر موزه‌های بیشمار در تورنتو که شما را با تاریخ این شهر و کشور کانادا آشنا می‌کند؛ با حضور در بازار سنت لارنس می‌توانید از حال و هوا و معماری سال ۱۸۵۰ در این شهر آگاه شوید و لذت یک خرید تاریخی را ببرید و یا در کنسرتی در این ساختمان تاریخی شرکت کنید.

محله‌ ی چینی‌ها از دیگر جاذبه های گردشگری کشور کانادا است. که ترکیبی از فرهنگ چینی و کانادایی را عرضه می‌کند و با حضور در آن می‌توان از انواع خوراکی‌های جالب و رستوران‌های شرق دور لذت برد.

کشور کانادا سرشار از مناظر دیدنی، موزه‌ها و اماکن تاریخی و مدرن است؛ به خصوص شهر تورنتو که با هدف جذب گردشگران سالیانه مبلغ زیادی را صرف بهبود کیفیت خدمات رسانی و تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص زیبایی‌های این شهر و کشور کانادا می‌بهترین جاذبه های گردشگری کانادا نماید.

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: 10 باغ دیدنی جهان

بیشتر بدانید : مکانی زیبا بر روی کره زمین، دریاچه لوئیز (تصویری)


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: chamedanmag.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند