استقبال گردشگران از هفت سین گل لوتوس در محوطه جهانی بیستون


استقبال گردشگران از هفت سین گل لوتوس  در محوطه جهانی بیستون

مدیر پایگاه جهانی بیستون کرمانشاه از برپایی یک هفت سین متفاوت در این محوطه تاریخی و استقبال خوب گردشگران از آن خبرداد.

صامت اجرایی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به حجم بالای ورود گردشگران به محوطه جهانی بیستون، اظهار کرد: امسال به نسبت دو سال اخیر شاهد رشد قابل توجه ورود گردشگران به این محوطه جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای گردشگران نوروزی در این محوطه تدارک دیده شده، اظهار کرد: یکی از این برنامه ها برپایی یک هفت سین داخل طرحی از گل باستانی لوتوس است.

مدیرپایگاه جهانی بیستون اضافه کرد: گل لوتوس یا نیلوفر آبی در ایران باستان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نمادی برای مردمانی است که دوران سختی را پشت سر گذاشته اند و به سوی آرامش در حرکت هستند.

وی با بیان اینکه لوتوس عنصر اصلی تزئین در معماری و هنر دوران مختلف تاریخ ایران بویژه هخامنشیان بوده، گفت: در کتیبه های دوران هخامنشیان و از جمله در کتیبه داریوش در بیستون، نفش گل لوتوس با ۱۲ گلبرگ آن حکاکی شده است.

اجرایی ادامه داد: از آنجایی که آیین جهانی نوروز در ۱۲ کشور دنیا پاسداشت می شود، بنابراین طرحی را از گل لوتوس که ۱۲ گل برگ دارد در زیر یکی از درختان شکوفه زده محوطه جهانی بیستون برپا کرده ایم و هرکدام از گل برگ ها را با شن های رنگی به رنگ پرچم یکی از این ۱۲ کشور در آورده ایم.

وی تصریح کرد: در وسط این گل هم یک سفره هفت سین چیده ایم که زیبایی خاصی به آن بخشیده است و همین عامل باعث شده تا گردشگرانی که برای بازدید به این محوطه جهانی آمده اند، در کنار آن عکس های یادگاری بیندازند.

مدیر پایگاه جهانی بیستون ادامه داد: چند روز پیش هم نماینده یونسکو در ایران در سفر به کرمانشاه از این سفره هفت سین بازدید کرد و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از این ابتکار قدردانی کرد.

وی در ادامه از دیگر برنامه های محوطه جهانی بیستون برای گردشگران گفت و افزود: برای کودکانی که به همراه خانواده هایشان به این محوطه می آیند، یک صفحه پارچه ای بزرگ را پهن کرده ایم تا روی آن نقاشی دلخواه خود را بکشند که علاوه بر کودکان، بزرگسالان هم روی آن نقاشی می کشند.

اجرایی به وجود هتل کاروانسرای تاریخی داخل محوطه جهانی اشاره کرد و افزود: برای اولین بار پس از چند سال ظرفیت این هتل پر شده است.

استقبال گردشگران از هفت سین"گل لوتوس" در محوطه جهانی بیستون



انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب