برپایی نمایشگاه «جنگ ستارگان» در نیویورک


برپایی نمایشگاه «جنگ ستارگان» در نیویورک

تهران- ایرنا- بیش از 600 یادگار از مجموعه فیلم‌های علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» در نمایشگاهی در منهتن نیویورک به ویترین گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، دنیای جنگ ستارگان در نمایشگاهی که از طرف خود طرفداران این مجموعه علمی-تخیلی تدارک دیده شده، به شهر نیویورک آمده است.

این نمایشگاه که به پیروی از نام جنگ ستارگان ۵: امپراطوری ضربه می‌زند، طرفداران ضربه می‌زنند (The Fans Strike Back) نامگذاری شده، شامل بیش از ۶۰۰ شیء کلکسیونی از جمله مجسمه‌هایی در اندازه واقعی، عکس، پوستر و لباس از فیلم‌های این مجموعه سینمایی است.

برپایی نمایشگاه «جنگ ستارگان» در نیویورک

این نمایشگاه تا ماه ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۱) ادامه دارد.

جنگ ستارگان یک حماسه فضایی کلاسیک است که به دست جرج لوکاس، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، خلق شد. اولین قسمت از این مجموعه معروف سینمایی در سال ۱۹۷۷ اکران شد و در گذر سال‌ها مجموعه‌ای گسترده از فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، بازیهای ویدئویی، رمان‌ها، کتابهای مصور و پارک‌ها موضوعی براساس این مجموعه به بازار آمد و آن را به یک دنیای سینمایی تبدیل کرد. در سال ۲۰۲۰، ارزش کل دنیای سینمایی جنگ ستارگان ۷۰ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به پنجمین مجموعه پرفروش تاریخ در امتداد رسانه‌های مختلف تبدیل می‌کند.

فیلم جنگ ستارگان (۱۹۷۷، جرج لوکاس) که هنگام اکران مجدد در سال ۱۹۸۱ به نام قسمت چهارم: امیدی تازه تغییر نام یافت، با دو قسمت دیگر به نام‌های قسمت پنجم: امپراطوری ضربه می‌زند (۱۹۸۰) و قسمت ششم: بازگشت جدای (۱۹۸۳) ادامه پیدا کرد، این سه قسمت سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان را تشکیل می‌دهند. لوکاس بعدها یک سه‌گانه پیش درآمد برای این مجموعه کارگردانی کرد که شامل سه قسمت با نام‌های قسمت اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، قسمت دوم: حمله کلون‌ها (۲۰۰۲) و قسمت سوم: انتقام سیت (۲۰۰۵) بود.

این فیلمساز آمریکایی در سال ۲۰۱۲ کمپانی فیلمسازی خود را به دیزنی فروخت و این کار به ساخت یک سه‌گانه دیگر انجامید که دنباله‌ای بر سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان بود. سه قسمت این مجموعه به ترتیب قسمت هفتم: نیرو برمی‌خیزد (۲۰۱۵)، قسمت هشتم: آخرین جدای (۲۰۱۷) و قسمت نهم: خیزش اسکای واکر نام دارند.

این سری سینمایی در مجموع هشت و نیم میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کرده است و هر ۹ فیلم آن نامزد جایزه اسکار شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری