سامسونگ از سرقت اسناد محرمانه شرکت توسط یکی از کارمندان خبر داد


سامسونگ الکترونیکس متوجه شده که یکی از کارمندانش به‌صورت غیرقانونی در حال ثبت اطلاعات بوده و بخشی از این اطلاعات از اسرار محرمانه شرکت تلقی می‌شود. این کارمند که قرار بوده شرکت را ترک کند، از فرصت سوء استفاده کرده و در زمان دورکاری از این داده‌های محرمانه عکس گرفته است. به گزارش خبرگزاری KoreaJoongAngDaily، با وجود این که...

سامسونگ از سرقت اسناد محرمانه شرکت توسط یکی از کارمندان خبر داد
سامسونگ الکترونیکس متوجه شده که یکی از کارمندانش به‌صورت غیرقانونی در حال ثبت اطلاعات بوده و بخشی از این اطلاعات از اسرار محرمانه شرکت تلقی می‌شود. این کارمند که قرار بوده شرکت را ترک کند، از فرصت سوء استفاده کرده و در زمان دورکاری از این داده‌های محرمانه عکس گرفته است.
به گزارش خبرگزاری KoreaJoongAngDaily، با وجود این که سامسونگ صحت این حادثه را تایید کرده ولی جزئیاتی درباره نوع اطلاعات مسروقه به اشتراک نگذاشته است. ولی گمان می‌رود که بخشی از این اطلاعات مربوط به کسب و کار تراشه‌سازی، به‌ویژه در زمینه لیتوگرافی‌های 3 و 5 نانومتری این شرکت بوده باشد.
سامسونگ می‌گوید کارمند آن‌ها با یک گوشی هوشمند از روی این اسناد عکس گرفته، ولی این که آن‌ها دقیقا چگونه به این نتیجه رسیده‌اند، مشخص نیست. با این حال، گفته می‌شود که چون قابلیت ذخیره‌سازی اسکرین‌شات در سیستم‌ها قفل بوده، ایده محتمل همین است.
اطلاعات سامسونگ احتمالا قرار بوده به رقبا داده شود
منابع آگاه می‌گویند کارمند سامسونگ از صدها سند محرمانه تجاری عکس‌برداری کرده و احتمالا می‌خواسته آن‌ها را به دست رقبای این شرکت برساند. سخنگوی این غول کره‌ای می‌گوید: «پرونده فرد خاطی بابت نقض قوانین حفاظت از اطلاعات تحت بررسی قرار دارد، ولی نوع دقیق اطلاعاتی که به خطر افتاده مشخص نیست و نمی‌دانیم این اطلاعات به دست اشخاص ثالث رسیده است یا نه.»
این اولین باری نیست که سامسونگ از سوی نیروهای خود آسیب می‌بیند. اوایل اسفند ماه در گزارشی گفته شد که این شرکت تحقیقاتی را آغاز کرده تا احتمال فریبکاری و عددسازی مدیران خود در زمینه بازدهی تولید تراشه‌های 4 و 5 نانومتری را بررسی کند.
سامسونگ همچنین چندی قبل با یک رخنه امنیتی مواجه شد که طی آن هکرهای گروه $Lapsus حدود 190 گیگابایت از اطلاعات این شرکت را فاش کردند. ولی این واقعه از جمله معدود دفعاتی بود که یک عامل خارجی توانست سامسونگ را هک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید