22 هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان یافتند


22 هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان یافتند

سبزوار- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: 22 هزار زائر و مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافته‌اند.

محمدعلی ابراهیمی‌دوست روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مکانهای ستاد اسکان، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاههای بوم گردی، مهمان سراها و مهمان پذیرها بیشتر جاهایی است که زائران و مسافران نوروزی در سبزوار اقامت داشته اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر مراکز اقامتی، اقامتگاههای موقت شامل کمپ، چادر مسافرتی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران نورزوی در سطح شهرستان سبزوار پیش بینی شده است.

ابراهیمی‌دوست گفت: همچنین برای دسترسی آسان مسافران و گردشگران نوروزی به مکانهای تاریخی و دیدنی، اتوبوس گردشگری هر روز در ۲ نوبت صبح و عصر از مبداء باغ ملی در مجاورت میدان حکیم سبزواری برای انتقال گردشگران به مقصد جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دایر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از مسیر سبزوار تردد می‌کنند که فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به مسافران و زائران است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403