اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ


اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

مسوول کمیته جوانان و آموزش فوتبال کرواسی گفت: اگر در زمینه توسعه و استعدادیابی در ایران برنامه ریزی شود با توجه به استعداد هایی که در این کشور وجود دارد ایران می‌تواند در بین قدرتهای جهان قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، سرتن چوک مربی ایده پرداز برانکو بود. وی پس از تقریبا دو فصل از جمع سرخپوشان جدا شد و به فدراسیون فوتبال کرواسی رفت تا در آنجا مسوولیت کمیته جوانان و استعدادیابی این فدراسیون را بر عهده بگیرد.

چوک در رابطه با خاطرات حضورش در ایران، احتمال رویارویی ایران و کرواسی در جام جهانی و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر خواهید خواند:

اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

هنوز پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟

به وجود همه مشغله‌هایی که در فدراسیون فوتبال کرواسی دارم، هنوز پرسپولیس و بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنم.

شرایط تیم را چطور می‌بینید؟

شاید شرایط برای قهرمانی دوباره چندان مطلوب نیست اما این قهرمانی دوباره زمانی رقم می خورد که همه خانواده (مربیان، مدیریت، بازیکنان و حتی هواداران) ‌ این باور را داشته باشند که دوباره می‌توانید قهرمان شوید.

به نظر می‌رسد که دوران قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس رو به اتمام است. اینطور نیست؟

باید برای موفقیت برنامه داشت و بازیکنان جایگزین که بتوانند باشگاه را در راه موفقیت یاری دهند جذب باشگاه شوند.

خوشحالم که می‌بینم هنوز نفراتی مانند سید جلال، کمال کامیابی‌نیا، ‌ وحید امیری، سیامک نعمتی و امید عالیشاه حضور دارند و هنوز آنها بهترین نفرات تیمشان هستند.

اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

بهترین خاطره شما از زمان حضور در ایران چیست؟

خاطرات من در زمان حضور در ایران به دو قسمت تقسیم می‌شود. خاطره اول مربوط به فوتبال است که زمانی که شما بازیکنان با استعداد زیادی دارید که در تلاش هستند تا از نظر ذهنی و فنی خودشان را ارتقا دهند این موضوع احساس خوبی به شما می دهد که هر روز با جان و دل به آنها کار کنید موضوع دوم هم مربوط به زندگی در ایران می شود که احساس خیلی خوبی داشتم. مردم در هر لحظه به شما حس خوب منتقل می کنم و می خواهند کاری برای شما انجام بدهند. آنها در همه جا به ما لطف داشتند. در پارک بازار مراکز خرید ورزشگاه و ...زمانی که من همسرم همراه مارک او و خانواده اش به پارک می رفتیم همه ما را به یک جایی دعوت می‌کردند.

فرزندان شما هم همراتان در تهران بودند؟

خیر اما آنها به عنوان توریست آمدند و خیلی هم ایران را دوست داشتند.

خاطره خوبی هم از مشهد داشتید. درست است؟

بله من در مشهد از راهنمای مان درخواست کردم که مرا به حرم مطهر ببرد و او نیز برای من کامل توضیح داد. واقعا احساس خوبی آنجا داشتم.

در مورد شما عنوان شده بود که بیشتر وقتتان را در رستوران می‌گذرانید. درست بود؟

بله. غذاهای ایرانی فوق‌العاده هستند. من برنامه داشتم که وزنم را کم کنم اما این اتفاق که رخ نداد هیچ اضافه هم کردم.

اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

از هواداران پرسپولیس بگویید

آنها دیوانه تیمشان هستند و زندگی و دغدغه آنها پرسپولیس است و همیشه آنها یک حامی واقعی بودند. اینکه همیشه می‌ایستادند و عکس می‌گرفتند. حتی برای من جالب بود آنها خیلی فنی در مورد فوتبال، تیم، تاکتیک و سیستم صحبت می‌کردند.

به عنوان مربی‌ که در پرسپولیس کار کردید، پرسپولیس امسال پس از پنج سال از صدر جدول عقب افتاده. دلیل این موضوع چیست؟

من تنها به عنوان یک هوادار می‌توانم در این باره صحبت کنم. کادر فنی خودش می‌داند چه چیزی برای تیم خوب چه چیزی برای تیم بد است و من از راه دور نمی توانم در مورد تاکتیک‌ها صحبت کنم. از طرفی من خبر ها را که می خوانم متوجه می‌شوم که پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها مشکلات مالی بیشتری دارد و شاید همین موضوع نیز تاثیرش را گذاشته است.

اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

تیم ملی ایران می‌تواند در جام جهانی قطر با اسکوچیچ موفق باشد؟

در حال حاضر ایران بهترین تیم در آسیا است. زمانی که اسکوچیچ به تیم ملی ایران در شرایط خیلی سخت تیم را تحویل گرفت و حتی خیلی ها موفقیت تیم ملی و صعود از آن مرحله مسابقات مقدماتی را غیرممکن می دانستند اما اسکوچیچ رفته رفته نشان داد که یک مربی شجاع است. الان یک تیم بسیار عالی ساخته که ممکن است در جام جهانی برای نخستین بار از گروه صعود کند.

احتمال تقابل ایران و کرواسی را چطور می‌بینید؟

من دوست ندارم این اتفاق در مراحل گروهی رخ دهد بلکه برای مثال خوشحال میشوم این اتفاق در مراحل یک چهارم نهایی و یا نیمه نهایی انجام شود.

اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

در پایان پیامی برای فوتبال دوستان ایرانی دارید؟

قبلا هم این را بارها گفته ام. ایران با استعداد هایی که دارد اگر در زمینه استعدادیابی و پرورش آنها برنامه‌ریزی داشته باشد قطعاً یکی از قدرت‌های فوتبال در آینده در جهان خواهد شد. از طرفی برای من یک افتخار بود که در آن مقطع همراه برانکو در پرسپولیس کار کردم و بازیکنانی که در آن مقطع داشتیم توانستند به فوتبال اروپا راه پیدا کنند. نفراتی مانند مهدی طارمی علی علیپور صادق محرمی علیرضا بیرانوند و ...

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان