تردد مسافر از مرز بازرگان 226 درصد رشد داشت


تردد مسافر از مرز بازرگان 226 درصد رشد داشت

ارومیه - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: سال گذشته پس از رفع محدودیت‌های کرونایی، تردد مسافر از طریق این مرز نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن 226 درصد افزایش داشت.

جابر اکبرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:سال گذشته، ۴۴۷ هزار و ۱۸۹ نفر مسافر از طریق این مرز تردد کردند در حالیکه سال ما قبل آن این تعداد ۱۳۶ هزار و ۷۹۶ نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۱۳۴ هزار و۶۱۷ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۱۲۹ هزار و ۷۹۹ نفر در این مدت اعلام کرد و افزود: مسافران ورودی ایرانی ۸۰۶ درصد و خروجی ایرانی نیز ۱۵۴ درصد بیشتر بودند.

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۱۰۹ هزار و ۵۳۵ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۷۳ هزار و ۲۳۸ نفر بود که به ترتیب ۱۳۵ درصد و ۱۹۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، این مرز از ۱۶ مهرماه سال گذشته برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب منفی آزمایش پی سی آر بازگشایی شد، گفت: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و در جهت کنترل آن و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافر برای ۱۸ ماه بسته بود و تردد صرفا برای ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.

اکبرپور با بیان اینکه مرز بازرگان از نیمه خرداد سال ۹۹ و پس از پیگیری‌های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، اضافه کرد: تردد کامیون همچنان ادامه دارد به طوری که در سال گذشته ۲۶۸ هزار و ۶۲۳ دستگاه کامیون از این مرز تردد داشتند که ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین از زمان آغاز تردد مسافردر در سال گذشته تعداد یک هزار و ۵۰۶ دستگاه اتوبوس از این مرز تردد کرده‌اند که از این تعداد ۷۱۵ دستگاه مربوط به ورودی و ۷۹۱دستگاه نیز خروجی بوده است.

به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو