علت انجام هیستروسونوگرافی چیست؟


علت انجام هیستروسونوگرافی چیست؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که هیستروسونوگرافی چست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

سوال : هیستروسونوگرافی چست و چه کاربردهایی دارد؟

پاسخ : سونوگرافی هیسترو یکی از روش های دقیق سونوگرافی رحم و لگن است که برای تشخیص مشکلات رحم و لگن از جمله ضخیم بودن لایه آندومتر رحم، چسبندگی رحم و انواع ناهنجاری ها و مخصوصا مسائل مربوط به ناباروری و سقط جنین در زنان کاربرد دارد؛ البته استفاده از این روش بستگی به نظر پزشک و میزان مشکل بیمار دارد.

برای آگاهی بیشتر از هیستروسونوگرافی و کاربردهایش به سراغ رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی تخصصی طنین رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی تخصصی طنین یا دریافت نوبت از رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی تخصصی طنین کلیک کنید.

.jabeh_embed_frame .jabeh_embed_frame iframe

علت انجام هیستروسونوگرافی چیست؟

هیستروسونوگرافی چست؟

همان طور که گفته شد هیستروسونوگرافی یک سونوگرافی بی خطر و بدون درد است که با استفاده از امواج صوتی، تصاویری از داخل بدن تولید می کند. از آنجا که سونوهیستوگرافی تصاویر را در لحظه ثبت می کند، می تواند ساختار و حرکت اندام های داخلی بدن را نشان دهد. سونوهیستروگرافی جریان خون عروق را نیز نشان می دهد.

این سونوگرافی یک روش کم تهاجمی است که برای پزشکان امکان تشخیص و درمان را فراهم می نماید. هیستروسونوگرافی به عنوان سونوگرافی انفوزیون سالین نیز شناخته می شود که یک سونوگرافی مخصوص و غیر تهاجمی است. گاهی ممکن است سونوگرافی داپلر بخشی از هیستروسونوگرافی باشد. سونوگرافی داپلر نوعی سونوگرافی ویژه جهت ارزیابی عروق خونی است. هیستروسونوگرافی به عنوان یک آزمایش غربالگری برای به حداقل رساندن روش های کم تهاجمی تر مانند کورتاژ یا D C مفید است. همچنین ممکن است پس از انجام هیستروسونوگرافی، به منظور پیگیری بیشتر عکس رنگی رحم انجام گردد.

دلایل انجام هیستروسونوگرافی

چسبندگی آندومتر یا زخم تشخیص رشدهای غیر طبیعی، شامل فیبروم های رحمی یا پولیپ سقط جنین آتروفی آندومتر نقص مادرزادی ضایعات بدخیم بررسی شکل رحم

علت انجام هیستروسونوگرافی چیست؟

تفاوت ها و شباهت های سونوهیستروگرافی و عکس هیستروسالپنگوگرافی

عکس رنگی رحم نوعی روش تصویر برداری با اشعه ایکس می باشد که در صورت شک به اختلالات ساختاری و ناهنجاری های رحم و لوله های رحمی در زمان ناباروری انجام می شود. هیستروسالپنگوگرافی معمولا اولین قدم ارزیابی در چنین مواردی می باشد؛ سونوهیسترو نوعی سونوگرافی می باشد که از امواج صوتی برای ارزیابی رحم و اندومتر استفاده می شود که همانند عکس رنگی رحم نوعی روش تصویربرداری از رحم می باشد با این تفاوت که از امواج صوتی استفاده می کند و هیچ خطری ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟