استقبال گردشگران استان تهران از آثار تاریخی ورامین


استقبال گردشگران استان تهران از آثار تاریخی ورامین

تهران - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: با گذشت سه روز از اجرای طرح قطار گردشگری ورامین، گردشگران و علاقمندان به آثار تاریخی استقبال گسترده‌ای از این طرح داشته و هر روز بیش از 80 نفر از سراسر استان میهمان مردم ورامین هستند.

ژیلا خدادادی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح قطار گردشگری ورامین امسال برای نخستین بار در استان تهران راه‌اندازی شده و طی آن علاقمندان به آثار تاریخی به صورت رایگان در ورامین حضور یافته و از آثار شاخص تاریخی این شهرستان بازدید می‌کنند.
وی اظهار داشت: این قطار گردشگری همه روزه تا ۱۲ فروردین ساعت ۱۱ ،گردشگران را از میدان راه‌آهن تهران به ورامین اعزام کرده و عصر از ایستگاه راه‌آهن ورامین به تهران باز می‌گرداند.

استقبال گردشگران استان تهران از آثار تاریخی ورامین


وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این تور نیمروزه از آثار شاخص تاریخی ورامین از جمله برج آرامگاهی علاءالدوله، مسجد جامع، امامزاده یحیی(ع) و روستای هدف گردشگری خاوه و جاده درختی این روستا به صورت رایگان بازدید کرده و از برنامه‌های تدارک دیده شده استفاده می‌کنند.
خدادادی اضافه کرد: راهنمایان آثار تاریخی در طول این سفر همراه گردشگران بوده و اطلاعات مورد نیاز را به آنان ارائه می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در این برنامه فرهنگی می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۹۶۴۵۳۶ تماس گرفته و هماهنگی لازم برای ثبت نام را انجام دهند.
شهرستان ورامین بیش از ۴۰۰ محوطه و اثر تاریخی دارد که از این تعداد ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی ثبت رسیده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بازدید از کلیه آثار تاریخی ورامین رایگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو