یکهزار و 500 گردشگر روزانه از غار نخجیر دلیجان بازدید می‌کنند


یکهزار و 500 گردشگر روزانه از غار نخجیر دلیجان بازدید می‌کنند

خمین - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: روزانه بیش از یکهزار و 500 نفر در نوروز امسال از غار نخجیر دلیجان بازدید می‌کنند.

سید «حسن حسینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این غار به صورت یکساله و از طریق مزایده عمومی در اختیار بهره بردار بخش خصوصی قرار گرفت و اواخر سال ۹۸ و با حاد شدن شیوع بیماری کرونا، با توجه به فضای رطوبتی غار طبق دستور ستاد مقابله با کرونای استان، غار تعطیل شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی توضیح داد: با پیگیری میراث فرهنگی استان , این غار از روز چهارم فروردین سال جاری به روی گردشگران و بازدیدکنندگان بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: از زمان بازگشایی غار نخجیر تا کنون بین هفت هزار تا ۹ هزار نفر از این جاذبه گردشگری طبیعی بازدید کردند.

حسینی درباره شیوه نامه‌های بهداشتی بازدید از غار نخجیر گفت: بازدیدکنندگان می‌توانند در قالب گروه های ۱۰ تا ۱۵ نفره همراه با لیدر با زدن ماسک وارد غار شوند و هر گروه نیز در واقع با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه امکان ورود به غار را دارد و روند ضدعفونی نیز حتما قبل از ورود به غار انجام می شود.

وی یادآور شد: غار طبیعی نخجیر ۷۰ میلیون سال قدمت دارد و در سال ۱۳۸۳ زیر سازی و کار پیاده راه سازی و نورپردازی آن آغاز شد و در سال ۱۳۸۹ مورد بهره برداری قرار گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه غار سه طبقه است، گفت: طبقه زیرین آن که در واقع دریاچه غار است امکان دسترسی ندارد، اما ۲ طبقه دیگر آن با آماده‌سازی و پیاده راه‌سازی و کف‌سازی به طول یکهزار و ۲۰۰ متر مورد بازدید عموم قرار دارد.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان‌های جنوبی و شرقی با استان‌های شمالی و مرکز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی