10 هزار هکتار از باغات بادام چهارمحال و بختیاری دچار سرمازدگی شدند


10 هزار هکتار از باغات بادام چهارمحال و بختیاری دچار سرمازدگی شدند

معاون امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 17 هزار هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری را باغات بادام تشکیل می‌دهند، گفت: طبق برآوردهای اولیه حدود 10 هزار هکتار از باغات بادام استان دچار سرمازدگی بالای 50 درصد شده‌اند.

ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در دو بازه زمانی باغات چهارمحال و بختیاری دچار سرمازدگی شدند، اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ و همچنین در دو روز گذشته که دمای هوا تا منفی ۱۱ درجه رسید، باغات دچار سرمازدگی شدند.

معاون امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: عموما باغاتی دچار سرمازدگی شدند که در مناطق گرمسیر بودند و ارقام آن‌ها زودگل‌ده بودند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری را باغات بادام تشکیل می‌دهند، گفت: طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۰ هزار هکتار از باغات بادام استان دچار سرمازدگی بالای ۵۰ درصد شده‌اند، مبلغ نهایی خسارت تا یک‌هفته آینده اعلام می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه پرداخت خسارت سرمازدگی به بیمه‌شدگان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: در بازدید از باغات برای برآورد خسارات کارشناسان بیمه و بانک کشاورزی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار