بیش از یک هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان سال 1400 اصلاح شد


بیش از یک هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان سال 1400 اصلاح شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: یک هزار و 123 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با یک هزار و 628 میلیارد ریال هزینه در استان سال گذشته اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

هیوا لهونیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اصلاح شبکه برق در سال گذشته، ۴۵۰ کیلومتر آن در بخش شهری و ۶۷۳ کیلومتر در بخش روستایی بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی برق در استان وجود داشت که از این رقم حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تا پایان سال ۱۳۹۹ شبکه برق بخش شهری و روستایی شهرستان کامیاران، بخش شهری سروآباد و بخش شهری دهگلان به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

لهونیان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ هم بخش شهری دیواندره و بخش شهری امور برق شمال سنندج به اتمام رسید، افزود: در مجموع تا کنون اصلاح شبکه برق پنج شهر استان پایان یافته و قرار است شبکه فشار ضعیف هوایی در بخش شهری و روستایی امور برق جنوب شهرستان سنندج نیز تا پایان خرداد امسال به اتمام برسد.

وی از برنامه ریزی برای تبدیل همه شبکه فشار ضیف هوایی بخش شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: برای امسال اصلاح یک هزار و ۸۹۸ کیلومتر شبکه برق در استان هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

در حال حاضر حدود ۷۱۲ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور