فرماندار: تردد خودروها در راه‌های سنقروکلیایی 30 درصد افزایش یافت


فرماندار: تردد خودروها در راه‌های سنقروکلیایی 30 درصد افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی از افزایش ٣٠ درصدی تردد خودروها در راه‌های شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام آمار سامانه‌های تردد شمار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ٣٠ هزار تردد خودروهای عمومی و شخصی از ٢٧ اسفند ماه تاکنون در مسیرهای ورودی شهرستان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا؛ «غلامرضا مرتضوی» دوشنبه شب در حاشیه بازدید از ورودی‌های شهرستان و همچنین هتل و محل های اسکان و اقامتگاه های مسافرین نوروزی افزود: بعد از گذشت ۲ سال و با وجود بهتر شدن شرایط و وضعیت بیماری کرونا شاهد افزایش تعداد سفرها در شهرستان هستیم.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان سنقروکلیایی اظهار داشت: تعداد تردد های سال گذشته در مدت مشابه ٢٣ هزار تردد بود که امسال ٣٠ درصد افزایش یافته است.

فرماندار سنقروکلیایی خاطرنشان کرد: دستگاه های خدمات رسان شهرستان برای استقبال از میهمانان در این ایام در آماده باش کامل هستند.

سنقروکلیایی شهرستانی با قدمت تاریخی

شهرستان سنقروکلیایی دارای قدمت تاریخی است و بسیاری از روستاهای آن با توجه به اسامی آنها مربوط به دوره مادها و دارای قدمت چند هزار ساله است و شهر سنقر نیز قبلا“ قریه بوده که بعد از حمله مغول و ویرانی دینور رو به آبادانی رفته است.

در زمان صفویه شهرستان اسدآباد که آن زمان چاردولی نام داشت و تعدادی دیگر از مناطق جزو شهرستان سنقروکلیایی بود و این شهرستان به عنوان مرکز بخشی از حاکمیت مطرح بود و بر اساس آنچه در تاریخ نامه ها و دایره المعارف ها آمده است این شهرستان مکانی برای تأمین نیرو جهت حکومت بود و در رابطه با تأمین نیرو برای مقابله با تجاوزبیگانگان سهم قابل توجه داشته است.

در این شهرستان آثار تاریخی متعددی وجود دارد که مهمترین آنها بقعه مالک است. مالک از سرداران سلاجقه مربوط به حدود ۶۰۰ سال پیش است که بقعه موجود با معماری عصر سلجوقیان به صورت یک هشت ضلعی با کتیبه آجری در محدوده شهر ساخته شده است.

در این شهرستان جاذبه های طبیعی متعددی وجود دارد که به عنوان مراکز تفریح و تفرّج از قابلیت های بسیار بالایی برخــوردار هستند که از جمله آن می توان به ارتفاعات بدر و پریشان اشاره کرد.

ارتفاعات بدر و پریشان با ۳۶۰۰ متر ارتفاع و ارتفاعات دالاخانی و قله سهیل با ۳۸۵۰ متر ارتفاع که از جمله ارتفاعات مهم کشوری در ارتباط با کوه نوردی بشمار می روند، کوه‌های مذکور دارای پناهگاه هستند.

همچنین سراب های متعددی در این شهرستان وجود دارد که دارای چشم اندازهای زیبایی هستند.

سراب «گزنهله» با دبی ۶۴۳ لیتر آب در ثانیه (در مهرماه ۶۷ لیتر در ثانیه و در فروردین ماه ۴۳۱۱ لیتر در ثانیه) که در ورودی و جنوب شهر واقـــع و دارای مناظر بسیار زیبا است و منشاء آن آب‌های فرو رو کوهستان دالاخانی است.

سراب «گلویج» نیز با دبی ۸۵ لیتر در ثانیه (مهرماه ۱۶ لیتر و فروردین ماه با ۳۴۰ لیتر در ثانیه) سراب «چرمله» با دبی ۱۸ لیتر در ثانیه (مهرماه ۱ لیتر و فروردین ماه با ۵۳ لیتر در ثانیه) از دیگر سراب های این شهرستان است.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا