معاون وزیر بهداشت: فاز اول توسعه‌ بیمارستان آشخانه امسال پایان می‌یابد


معاون وزیر بهداشت: فاز اول توسعه‌ بیمارستان آشخانه امسال پایان می‌یابد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه پروژه ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه به 96 تختخواب نیاز منطقه است، گفت: فاز اول توسعه‌ این بیمارستان در خراسان شمالی تا پایان سالجاری به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رحیمی بامداد روز سه‌شنبه در بازدید از بیمارستان پورسینای آشخانه در خراسان شمالی اظهار داشت: اجرای پروژه توسعه‌ای بیمارستان به دلایل مختلف فنی و غیرفنی با تاخیر غیرمنطقی مواجه شده بود که خوشبختانه اخیرا روند اجرای آن از سر گرفته شده است.

وی افزود: با نگاه خوب دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی به حوزه سلامت و نمایندگان مجلس این پروژه به عنوان یکی از کارهای مهم و اساسی وزارت بهداشت در شهرستان مانه و سملقان، مورد توجه ما قرار دارد.

رحیمی تصریح کرد: تامین پزشک متخصص از دیگر دغدغه ها برای این پروژه است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را متعهد به رفع این دغدغه می داند و به دستور وزیر بهداشت تصمیمات جدی برای حوزه بهداشت و درمان استان در این سفر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تا پایان امسال کارهای درمانی خود را آغاز می کند، گفت: برای ارتقای آن به ۹۶ تختخواب نیز پیگیری‌ها در سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد تا مجوز کمیسیون ماده ۲۳ آن اخذ شود.

بیمارستان پورسینا هم اکنون ۳۲ تختخوابی است و شمار پزشکان و کادر متخصص آن نیز بر اساس شمار تخت ها، تعیین و تامین شده است اما این نیروها و امکانات، نیاز مردم را جواب نمی دهد.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان به عنوان دروازه غربی استان خراسان شمالی، سالانه محل گذر بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

بازدید از بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد و نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به استان خراسان شمالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان