استعلام بدهی مالیاتی خودرو قبل از نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک


استعلام بدهی مالیاتی خودرو قبل از نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

موضوع مالیات خودرو یکی از سرتیترهای خبری کشور طی چندماه اخیر بوده است. در حال حاضر مالیات خرید و فروش خودرو براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مصوب یکشنبه 1400/03/02 مجلس شورای اسلامی محاسبه...

موضوع مالیات خودرو یکی از سرتیترهای خبری کشور طی چندماه اخیر بوده است. در حال حاضر مالیات خرید و فروش خودرو براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مصوب یکشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ مجلس شورای اسلامی محاسبه می‌شود. این قانون از تیرماه 1400 به صورت اجرایی در آمده و همچنان مالیات خودرو براساس آن محاسبه می‌شود.

براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت به جز ماشین‌های راهسازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی و شناورها، مشمول یک درصد مالیات برای خودروها و موتورسیکلت‌های تولید داخل و دو درصد مالیات برای خودروها و موتورسیکلت‌های وارداتی خواهد بود. ارزش خودرو یا موتورسیکلت تا شش سال پس از تولید وسیله نقلیه، سالانه به صورت 10 درصد کاهش خواهد یافت و از سال ششم به بعد، ارزش وسیله نقلیه معادل 40 درصد قیمت آن محاسبه خواهد شد.

این قانون دو تبصره دارد. نخست آن که نقل و انتقال وسایل نقلیه در مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی شامل پرداخت این مالیات خواهد بود. در تبصره دوم نیز ذکر شده است که نخستین انتقال خودرو که انتقال اتومبیل از شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده به نخستین خریدار است نیز شامل این مالیات خواهد شد. امکان استعلام بدهی مالیاتی برای مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها در سایت تعویض پلاک مهیا شده است.با به رسمیت شناخته شدن برگ سبز خودرو، مالیات نقل و انتقال از طریق اینترنت و غیرحضوری پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...