مردم خراسان شمالی پارسال بیش از 27 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند


مردم خراسان شمالی پارسال بیش از 27 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: مردم خدادوست استان پارسال بیش از 27 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که بخشی از آن را در امور عمرانی محل پرداخت این فریضه دینی هزینه شد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زکات پرداختی مردم در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ بیش از ۳۶ درصد رشد داشت.
وی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد کمک‌های پرداختی نیکوکاران در بخش زکات گفت: بخش ویژه ای از زکات مردم استان در امور نیازمندان شامل تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمانی، ایجاد زمینه تحصیل، آزادی نیازمندان، تأمین مسکن و رفع نیازهای معیشتی محرومان هزینه شده است.
وی گفت: همچنین بخشی از زکات پرداختی مردم استان در راستای احداث و یا تکمیل پروژه‌های عمرانی شامل مسجد، خانه عالم و حسینیه و مسکن مددجویان هزینه شده است.
دبیر شورای زکات خراسان شمالی در ادامه به اقدامات شاخص این نهاد در حوزه زکات اشاره کرد و گفت: به‌منظور فرهنگ‌سازی در این حوزه، امسال ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات راه‌اندازی شده است.
الهی راد گفت: همچنین امسال به همت شورای زکات استان بیش از هفت هزار بسته معیشتی از محل زکات برای نیازمندان خریداری و اهدا شده است.
وی با اشاره به آمادگی ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان گفت: مردم سخاوتمند استان می توانند با شماره گیری کد#۰۵۸*۸۸۷۷* نسبت به واریز کمک های خود برای محرومان اقدام کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟