محور وازک - بلده نور با شروع فصل بهار بازگشایی شد


محور وازک - بلده نور با شروع فصل بهار بازگشایی شد

نوشهر - ایرنا ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور از بازگشایی محور فرعی وازک - بلده همزمان با شروع فصل بهار خبر داد.

سیدصمد مصطفی نژاد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که هر سال در آذر ماه این محور برفگیر و سخت گذر به خاطر حادثه خیزی و کمبود امکانات راهداری برای پیشگیری از سوانح رانندگی و تلفات انسانی بسته می شود و با آغاز فصل بهار پس از انجام عملیات برفروبی و ترمیم جاده دوباره به روی وسایل نقلیه موتوری بازگشایی می شود .

وی افزود : از روز جمعه هفته پیش تا امروز با به کارگیری چندین دستگاه بولدوز ، لودر و اعزام گروه های راهداری پس از انجام عملیات برفروبی و ایمن سازی این مسیر برای تردد سفرهای نوروزی مسافران ، گردشگران و مردم بومی دوباره برقرار شد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور با اظهار این که این محور کوهستانی حدود ۵۶ کیلومتر طول دارد ، گفت : حدود ۲۰ کیلومتر از طول این مسیر آسفالته منتهی به بلده هرساله بسته می شود منتهی مشکلی که وجود دارد این است که اغلب مردم بومی و حتی مسافران و گردشگران که از شهر نور در ایام انسداد مسیر قصد عزیمت به بلده را داشته باشند باید از مسیر جایگزین جاده هراز گذر کنند که یکصد کیلومتر مسافت دارد.

وی افزود : برای برقراری تردد همیشگی این مسیر نیاز به استقرار یک راهدارخانه و امکانات و تجهیزات است که متاسفانه با توجه به تنگناهای اقتصادی دولت و کمبود نیروی انسانی تاکنون برای حل این مشکل اقدامی صورت نگرفته است

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است. این شهر از طریق سه جاده هراز به طول ۵۳ کیلومتر ، جاده پل زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان نیز به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی