بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی


بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- ورود 300 هزار خودروی گردشگر به تربت‌حیدریه، مجروح شدن 13 نفر بر اثر سوانح رانندگی در گناباد، تشکیل میز خدمت در مشهد همزمان با سفر رییس جمهور و تاکید رییس اداره تبلیغات تربت‌حیدریه مبنی بر اشتغال‌آفرینی از طریق تحقق شعار سال از عناوین اخبار کوتاه برای روز سه‌شنبه در خراسان رضوی است.

تربت‌حیدریه-رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار خودروی گردشگران وارد شهرستان تربت‌حیدریه شده اند و در مجتمع های خدماتی رفاهی و ایستگاه های نوروزی خدمات اولیه دریافت کرده‌اند.
علی محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۴۵ هزار نفر وارد تربت‌حیدریه شده و از اماکن تاریخی و گردشگری این خطه بازدید کردند. وی اظهار کرد: همچنین افزون بر هشت هزار نفر در مدارس، مهمانسراها، اقامتگاه‌ها، زائرسراها، کمپ‌ها و خانه‌های مسافر اقامت کرده اند. رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه بیان کرد: در ایام نوروز چهار جشن نوروزگاه در روستاهای تربت‌حیدریه و زاوه برگزار شد و فردا نیز پنجمین جشن نوروزگاه در مزار قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه برگزار می‌شود. محمدی افزود: جشن‌های نوروزگاه در روستای ملی بسک و روستاهای گردشگر پذیر رودمعجن، حصار، رزگ و ساق با حضور نماینده مردم تربت‌حیدریه،زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران ادارات، گردشگران و علاقه‌مندان برگزار شد.

گناباد- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: امروز بر اثر چهار سانحه رانندگی 13 نفر در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی مصدوم شدند. محمد حسین اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر انحراف خودروی سواری پراید از جاده در سه راهی روستاهای بیمرغ به شوراب گناباد چهار نفر مصدوم شدند که به وسیله یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان علامه بهلول گنابادی انتقال یافتند. وی اظهار داشت: همچنین حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر ۲۵ محور گناباد- قائن سه مصدوم داشت که بعد از مراقبتهای نخست درمانی به بیمارستان بهلول گنابادی منتقل شدند. رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: چهار تن هم به دنبال واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در کیلومتر کاخک به گناباد و دو نفر هم در واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور بجستان به فردوس مصدوم شدند که توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستانهای علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی بجستان انتقال یافتند. وی اظهار داشت: بر اثر سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروزی سالجاری تاکنون در شهرستان های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی ۶۲ نفر مصدوم و دو تن جان خود را از دست دادند.

مشهد- معاون سازمان حفاظت محیط زیست طی دو روز پایانی هفته در میز خدمت این سازمان تقاضاهای زیست محیطی مردم و سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست خراسان رضوی را بررسی می‌کند.به گزارش روز سه شنبه ایرنا، میز خدمت سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با برپایی میز خدمت سایر دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها به مناسبت سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی، در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود. نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده تام الاختیار در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به پرسش‌ها، تقاضاها و شکایات مردم و فعالان محیط زیستی استان خراسان رضوی پاسخ می‌دهد.

تربت حیدریه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در صورت تحقق کامل شعار سال، شاهد اشتغال آفرینی در کشور خواهیم بود. حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بدان معناست که امروز با خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی در جستجوی کار مواجه هستیم که حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی کشور و جذب فارغ التحصلان دانشگاهی دارد. وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری سال جاری به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" سند و نقشه راه توسعه و پیشرفت کشور را به خوبی مشخص و ترسیم کرده‌اند و اگر مردم و مسوولان در تحقق شعار سال همت کنند، همچنین شاهد توسعه و تحول در سایر بخشهای اقتصادی کشور نظیر کشاورزی و صنایع خواهیم بود. رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه بیان کرد: هبچ اشتغال دانش‌بنیانی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه زمینه تولید در آن، مهیا شود.فاطمیان تصریح کرد: تربت‌حیدریه به لحاظ ظرفیت‌های خوبی که در حوزه‌های مختلف اعم از فرصت‌های مثبت در حوزه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و به خصوص زعفران و دامپروری دارد، نگاه نوین و دانش‌بنیان به این ظرفیت‌ها می‌تواند هم در تولید و هم در اشتغال و کار آفرینی نقش مهمی ایفا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان