سفر استاندار طلسم آسفالت نیمه‌تمام راه‌های هزار جریب نکا را شکست


سفر استاندار طلسم آسفالت نیمه‌تمام راه‌های هزار جریب نکا را شکست

ساری - ایرنا - استانداری مازندران از اتمام آسفالت راه‌های اصلی بخش هزارجریب شهرستان نکا حداکثر طی 6 ماه آینده خبر داد و اعلام کرد که این کار در اجرای مصوبات سفر استاندار به این منطقه در نخستین روز فروردین امسال صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نخستین روز فروردین ماه امسال به جای دید و بازدید معمول نوروزی به همراه مدیران کل دستگاه های اجرایی به منطقه هزار جریب نکا رفت و پای درد دل مردم این منطقه محروم نشست.

استاندار مازندران را در این سفر ۲۰ تن از مدیران کل دستگاه های اجرایی همراهی کردند و طبق برنامه ریزی هر یک از مدیران کل هم موظف به سرکشی از سه روستا شدند تا مشکلات مردم را احصاء و به نماینده عالی دولت گزارش کنند. در مجموع نمایندگان استاندار به تمامی ۶۳ روستای هزار جریب رفتند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

یکی از گله مندی های مردم این بخش در سفر استاندار نیمه تمام ماندن آسفالت بخشی از راه های اصلی بود که در نشست شورای اداری که همان روز تشکیل شد مطرح گردید و قرار شد بسیج سازندگی این کار را طی ۶ ماه انجام دهد.

روابط عمومی استانداری مازندران امروز سه شنبه مصوبات جلسه شورای اداری استان در منطقه هزار جریب را منتشر و اعلام کرد : در پی بازدید استاندار مازندران و مدیران استان از منطقه هزارجریب نکا در نخستین روز عید و تشکیل اولین جلسه شورای اداری در این منطقه، مصوب شد در راستای ایمن سازی و تثبیت نقاط رانشی به منظور جلوگیری از انسداد جاده ها و خطرات احتمالی سقوط خودروها و حفظ جان اهالی منطقه، اداره کل راهداری نسبت به رفع مشکل نقاط با اولویت ۶ نقطه بحرانی و اضطراری با قید فوریت اقدام نماید. ‎

یکی از مصوبات هم آسفالت نیمه تمام راه های اصلی بود که تاکید شد : نظر به شاخص پائین برخورداری شهرستان نکا از آسفالت راه روستایی و عدم امکان فعالیت راهسازی در ۶ ماهه دوم مقرر گردید بسیج سازندگی استان تا پایان شهریور ماه نسبت به اتمام آسفالت ۲ محور اصلی سوچلما- ارم و زنگت- تجرخیل اقدام نماید و در این خصوص پیگیری لازم جهت تامین اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری و سایر منابع ملی با تامین قیر رایگان صورت پذیرد.

سفر استاندار طلسم آسفالت نیمه‌تمام راه‌های هزار جریب نکا را شکست

رفع مشکل گازرسانی ، آب و مسکن

در نشست شورای اداری همچنین در باره رفع مشکل گازرسانی به بخشی از منطقه هم تصمیم گیری و اعلام شد : با توجه به اجرای شبکه داخلی گاز روستاها در محور ارم در سنوات گذشته و ضرورت تسریع در بهره مندی همه روستاها از نعمت گاز طبیعی مقرر گردید شرکت گاز استان جهت اتمام پروژه و بهره برداری آن حداکثر تا تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ اقدام نماید.

تصمیم گیری در باره رانشی بودن بخشی از جاده در محدوده جنگلی بخش هزار جریب هم از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست شورای اداری بود. طبق مصوبه این نشست با توجه به تعدد نقاط رانشی در محدوده جنگلی مسیر استخرپشت- سوچلما مقرر گردید با پیگیری معاون محترم هماهنگی امور عمرانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت جایگزینی جاده پدافندی پجت – سوچلما بررسی کارشناسی را انجام و نتیجه برآورد در اسرع وقت به منظور تصمیم گیری و یا تامین اعتبار به استحضار استاندار مازندران برسد.

رفع مشکلات آب آشامیدنی بخش هزار جریب هم از دیگر مصوبات این نشست بود که اعلام شد : با توجه به مشکلات متعدد مطرح شده در حوزه آب شرب روستاهای هزارجریب و قول مساعد مدیرعامل آب و فاضلاب مبنی بر تامین اعتبار و رفع مشکل روستاهای دارای اولویت مقرر گردید تا پایان سال جاری مشکل آب شرب بخش هزارجریب مرتفع گردد.

در نشست شورای اداری استان همچنین در باره مشکلات ساکنان روستاهای بخش هزارجریب در بخش ساخت و ساز هم مطرح و مقرر شد : با توجه به بیان مشکلات متعدد در حوزه بنیاد مسکن توسط دهیاران و مردم و بلاتکلیفی اهالی جهت ساخت و ساز و هم چنین سختی تردد در سطح روستاهای بخش به دلیل عدم برخورداری آسفالت مقرر گردید بنیاد مسکن استان ظرف مدت ۲ هفته نسبت به احصاء کامل مشکلات بخش و ارائه برنامه زمان بندی حل مشکلات به استاندار محترم اقدام نماید.

سفر استاندار طلسم آسفالت نیمه‌تمام راه‌های هزار جریب نکا را شکست

تحقق یک مصوبه

پیش از این یکی از مصوبات سفر استاندار به منطقه هزارجریب نکا که استقرار اورژانس ۱۱۵ در این منطقه بوده در کمتر از یک هفته محقق شد و مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا رسما اعلام کرد که یک اکیپ اورژانس با دستور استاندار مازندران پس از بازگشت از سفر به هزار جریب در منطقه مستقر شده است.

دکتر علیرضا خانجانی گفته بود که این اکیپ فوریت های پزشکی در سه راهی بندبن – استخرپشت مستقر شده و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده ارائه خدمات به مردم منطقه و مسافران است.

مدیر شبکه بهداشت نکا همچنین از پیگیری برای تجهیز آمبولانس های ۱۱۵ و استقرار یک اکیپ دیگر در بخش هزارجریب و سه راهی سوچلما خبر داد و گفت : در بازدید اخیر رئیس اورژانس ۱۱۵ مازندران از بخش هزارجریب قول مساعد ارائه و مقرر شد این امر محقق شود.

هزارجریب یکی از دو بخش شهرستان نکا در شرق مازندران است که دو دهستان به نام های زارم رود و استخرپشت دارد. طبق سرشماری سال ۹۵ این بخش حدود ۱۴ هزار نفر از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهرستان نکا را در خود جای داده است.

اگر چه هزارجریب به خاطر داشتن طبیعت بکر ، جنگل هیرکانی ، دشت های سرسبز و مراتع ، چشمه های آب معدنی و آبگیرهای طبیعی زیبایی های منحصربه فردی دارد ، ولی محرومیت این منطقه سبب شده است تا جمعیت جوان در آنجا ماندگار نباشند و بعضی از روستاهایش در فصل پاییز و زمستان خالی از سکنه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط