حضور شبنم قلی خانی در کنسرت بهنام بانی!


حضور شبنم قلی خانی در کنسرت بهنام بانی!

شبنم قلی خانی بازیگر زن ایرانی با انتشار تصاویر خود در کنسرت بهنام بانی نوشت: یک شب به یادموندنی با اجرای بی نظیر بهنام بانی.

شبنم قلی‌خانی (متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۶) بازیگر تلویزیون و سینما اهل ایران است. او با مجموعه تلویزیونی مریم مقدس به شهرت رسید.

حضور شبنم قلی خانی در کنسرت بهنام بانی!

شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده‌شد. او فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز کرد. او مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفا کرد. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۳۸۴ شبنم نخستین اثر خود به‌نام حقیقت یک دست‌فروش را که یک فیلم مستند بود، کارگردانی کرد و وارد عرصهٔ‌ کارگردانی شد. او تاکنون چندین فیلم مستند و کوتاه و یک فیلم انیمیشن را کارگردانی کرده‌است.

حضور شبنم قلی خانی در کنسرت بهنام بانی!

شبنم قلی‌خانی یک سال بعد در مجموعهٔ تلویزیونی سال‌های برف و بنفشه که از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا پخش‌شد، ایفای نقش کرد. او به زودی با علیرضا افخمی آشناشد و در دو مجموعهٔ تلویزیونی پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی وی بازی کرد. او به فاز دوم مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی پیوست و در این مجموعه نیز ایفای نقش کرد. پنج‌شنبهٔ آخر ماه کار دیگری از شبنم قلی‌خانی است که در سال ۱۳۹۰ ساخته‌شد. همچنین در مجموعه تلویزیونی هشت و نیم دقیقه نیز به ایفای نقش پرداخت. او هم‌چنین دارای چندین جایزه و تقدیرنامه از جشنواره‌های مختلف است.

حضور شبنم قلی خانی در کنسرت بهنام بانی!

او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر قبول‌شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید. چندی پس از آن، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم‌اکنون فارغ‌التحصیل شده‌است.او از سال ۲۰۰۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بود و به آموزش بازیگری و تئاتر می‌پرداخت. وی هم‌چنین بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی تدریس می‌کرد. او استاد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و لیسانس طراحی صحنه را در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت کرد. او به علت کار شخصی همسرش و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی تئاتر از ابتدای سال ۱۳۹۲ به استرالیا نقل مکان کرد اما هم‌اکنون به ایران بازگشته است.

حضور شبنم قلی خانی در کنسرت بهنام بانی!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس