آمریکا سربازان سابق ارتش ملی افغانستان را به اوکراین اعزام می‌کند


آمریکا سربازان سابق ارتش ملی افغانستان را به اوکراین اعزام می‌کند

آمریکا قصد دارد سربازان سابق ارتش ملی افغانستان را به منطقه جنگی در اوکراین اعزام کند.

یک منبع آگاه روز سه شنبه به اسپوتنیک گفت که واشنگتن در حال آماده شدن برای اعزام سربازان سابق ارتش ملی افغانستان به منطقه جنگی در اوکراین است.

این منبع که به نام وی اشاره نشده است گفت: وضعیت بسیار نامطلوب برای کی یف در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین، واشنگتن را مجبور می‌کند از تمام ذخایر جدید استفاده کند... (آمریکا) به جایی رسیده است که آماده اعزام سربازان سابق ارتش ملی افغانستان به منطقه نبرد اوکراین می‌شود.

این منبع گفت که واشنگتن قصد دارد یک گروه تحت نظارت سیا متشکل از ۴۰۰ نفر از نیرو‌های ویژه منحل شده را اعزام کند و افزود که به این گروه تسلیحات آمریکایی داده خواهد شد.

این منبع خاطرنشان کرد: یکی از عوامل محرک، پرداخت ماهانه چند هزار دلاری وعده داده شده است که برای پناهندگانی که در شش ماه گذشته منبع درآمدی نداشته اند بسیار قابل توجه است.

براساس منابع غربی انگلیس و چندین کشور دیگر نیز درحال اعزام مزدور برای پیوستن به ارتش اوکراین هستند. در همین حین اوکراین بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است منطقه پرواز ممنوع در این کشور اعلام و جت جنگی برای آنان ارسال کنند.

به گفته وزیر امور خارجه اوکراین تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به ۲۰ هزار نفر رسیده است. بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است. پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تروریست‌های شرق سوریه که به ترکیه وفادار هستند ۴۵۰ تن از عناصر خود را به اوکراین اعزام کردند و آنان اکنون در کی‌یف هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا