نخست‌وزیر سنگاپور به دیدار بایدن می رود


نخست‌وزیر سنگاپور به دیدار بایدن می رود

جو بایدن قصد دارد امروز (سه‌شنبه) در کاخ سفید با نخست وزیر سنگاپور درخصوص حمله روسیه به اوکراین و نقش چین در منطقه هند- آرام گفت‌وگو کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که «لی هسین لونگ»، نخست وزیر سنگاپور که قرار است بعدا با کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم دیدار کند، به ملاقات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواهد رفت.

رویترز گزارش داد، به گفته این مقام رسمی که از گفتن نامش خودداری کرده است، گفت که آمریکا از تصمیم سنگاپور درخصوص اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و کنترل‌های صادراتی بر این کشور "راضی و خوشحال" است.

این مقام رسمی افزود: ما از آنچه که سنگاپور در این راستا انجام داده، بسیار خوشحالیم و فکر می‌کنم که بهترین کار این است که ما درخصوص این موضوع و سایر مسائل همکاری‌هایمان را گسترش دهیم.

جو بایدن قرار بود میزبان رهبران ۱۰ کشور عضو "مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا" (آسه‌آن) که سنگاپور نیز عضو آن است، باشد؛ اما این نشست به دلیل اینکه تمامی رهبران نتوانستند در تاریخ‌های اعلام شده توسط کاخ سفید (۲۸ و ۲۹ مارس) در محل حاضر شوند، به تعویق افتاد.

این مقام رسمی تاکید کرد کاخ سفید در حال تنظیم مجدد این رویداد است.

وی گفت: ما می‌دانیم که زمان در حال گذر هستند و تلاش می‌کنیم که این کار را انجام دهیم.

سفر نخست وزیر سنگاپور پس از آن صورت می‌گیرد که کامالا هریس، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا سال گذشته از سنگاپور بازدید کردند. آخرین گفت‌وگو جو بایدن با لی هسین لونگ در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G۲۰) در رم بوده است.

سنگاپور یک "مرکز کلیدی به لحاظ مالی و تجاری" به حساب می‌آید و این کشور مشتاق شنیدن جزئیات برنامه‌های آمریکا برای "چارچوب اقتصادی هند- آرام" (IPEF) در منطقه‌ای است که واشنگتن می‌گوید علی‌رغم بحران اوکراین، همچنان یک اولویت اصلی باقی مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...