مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد: فقط به تجلیل از هنرمندان اکتفا نکنیم


مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد: فقط به تجلیل از هنرمندان اکتفا نکنیم

یاسوج- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : نباید صرفا به تجلیل از هنرمندان بپردازیم بلکه باید در حوزه حمایت و پشتیبانی و نظارت در کنار آنها باشیم و از تمام ظرفیت های استان برای حمایت از این قشر دریغ نورزیم .

به گزارش ایرنا، امین درخشان شامگاه سه شنبه در دهدشت در آیین تجلیل از جمعی هنرمندان مطرح سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد که در جشنواره فیلم فجر آثار آنان حائز رتبه برتر شده بود، اظهار داشت : تاریخ و فرهنگ این استان سرشار از زمینه های غنی برای تولیدات فاخر سینمایی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در عصر امروز فرهنگ از مولفه های اصلی قدرت در همه عرصه ها است و اگر فرهنگ به مانند درخت باشد یکی از شاخه های مهم آن سینما است که با توجه به اثر گذاری قدرت فرهنگی آن مورد تاکید اکثر دولت و کشورها است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از زمینه های مناسب برای تولیدات سینماییارزشمند و اثرگذار است خاطرنشان کرد: مجاهدت های رزمندگان استان در دفاع مقدس، تاریخ و فرهنگ استان جغرافیای طبیعی استان و سایر مسائل اجتماعی ظرفیت تولیدات سینمایی در استان دارند که شایسته توجه بیش از پیش است.

درخشان گفت : این استان در حوزه سینما همچنان دچار اشکالاتی است و نیاز جدی به تقویت دارد و باور داریم دفاع مقدس ،اجتماع و سیاست و همه موارد می تواند در عرصه سینما حرفی برای گفتن داشته باشد کما اینکه تاکنون شاهد تولیدات خوبی در حوزه سینما بوده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود : تقویت زیر ساخت مناسب مورد تاکید و نیاز جدی اهالی هنر است و همانگونه که مردم ما با سینما رابطه خوبی دارند بتابراین لازم است به تقویت زیر ساخت ها بپردازیم.

وی ادامه داد : حضور دو اثر سینمایی از کهگیلویه در جشنواره فجر و قبل و بعد از آن در کره جنوبی و هند و برزیل با برادران محقق و سلیمی راد نشان وجود استعدادهای هنری خوب در استان است.

درخشان در خاتمه گفت: چراغ فرهنگ همواره در کهگیلویه روشن است و امیدواریم بتوانیم آن را روشن تر نگه داریم.

به همت اداره کل فرهنگ ارشادا اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آیین تجلیل از هنرمندان موفق سینمای استان و کشور "محمد سلیمی راد" در فیلم سرباز شماره صفر ،"سید هادی محقق" در فیلم های دِرب، ممیر و و او خوب سنگ میزند و "سید رضا محقق" تهیه کننده فیلم دِرب با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی و کشوری در شهر دهدشت مرکز کهگیلویه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی