اعلام دستورالعمل های بهداشتی برای مساجد جاکارتا در رمضان 2022


اعلام دستورالعمل های بهداشتی برای مساجد جاکارتا در رمضان 2022

سخنگوی کارگروه مقابله با کرونا در جاکارتا گفت: مدیران مساجد و مصلی ها باید با توجه به افزایش فعالیت‌های مذهبی در ماه رمضان، یک کارگروه نظارت بر پروتکل بهداشتی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «en.antaranews»، ویکو آدیاسمیتو، سخنگوی کارگروه مقابله با کرونا در جاکارتا گفت: مدیران مساجد و مصلی ها باید با توجه به افزایش فعالیت‌های مذهبی در ماه رمضان، یک کارگروه نظارت بر پروتکل بهداشتی ایجاد کنند.

وی در یک نشست آنلاین درباره عبادت و تهیه غذا در ماه رمضان گفت: گروه ویژه مقابله با کرونا هنوز قوانینی برای مقابله با شیوع کرونا دارد و بر اساس آن همه موسسه های عمومی از جمله مکان‌های عبادت مانند مساجد و مصلی‌ها، باید دارای یک کارگروه پروتکل بهداشتی باشند.

آدیاسمیتو افزود: افزایش فعالیت های نماز در مساجد و مصلی ها در ماه رمضان باید با پروتکل های بهداشتی دقیق دنبال شود. در غیر این صورت، انتقال کرونا می تواند به تهدیدی جدی برای مردم در ماه رمضان تبدیل شود.

وی همچنین گفت: متولیان مساجد باید مردم را به استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمن ترغیب کنند،به این ترتیب می توان از انتقال ویروس جلوگیری کرد و مردم می توانند در ماه رمضان به خوبی فعالیت های عبادی را انجام دهند.

دولت تعدادی از محدودیت‌های ماه رمضان را به دلیل نرخ کنترل شده انتقال کاهش داده است. تسهیلات شامل اجازه دادن به افراد برای انجام مناسک رمضان و مراسم عید فطر است با این شرط که واکسیناسیون اولیه را انجام داده باشند یا دوز تقویت کننده را دریافت کرده باشند.

با این حال، کاهش محدودیت ها باید با اجرای پروتکل های بهداشتی سختگیرانه متعادل شود.

سخنگوی کارگروه مقابله با کرونا گفت: جامعه باید رعایت پروتکل های بهداشتی را به یک مسئولیت مشترک تبدیل کند. تلاش برای کاهش نرخ انتقال کرونا نمی تواند توسط دولت به تنهایی انجام شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...