2 پرواز فوق العاده از شهر لار به مقصد دبی پیش بینی شده است


2 پرواز فوق العاده از شهر لار به مقصد دبی پیش بینی شده است

لارستان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: دو پرواز فوق العاده به مقصد دبی پایتخت امارت برای روزهای 14 و 15 فروردین 1401 در این فرودگاه پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

امین الله صولتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای رفاه حال مسافران و ایرانیان مقیم امارات و با پیگیری های انجام شده این پروازها از طریق هواپیمایی فلای دبی انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که مشکلی برای بازگشت ایرانیان و بویژه شهروندان اهل مناطق جنوب فارس مقیم کشورهای خارجی از طریق فرودگاه بین المللی لار وجود ندارد و طی هفته جاری تاکنون چندین پرواز خارجی از این فرودگاه به مقصد کویت و امارات انجام شده است.

صولتی یادآور شد: روز گذشته ۹ فروردین ۱۴۰۱ و در یک روز پرترافیک و برنامه پروازی فشرده، سه پرواز از سوی هواپیمایی ایران ایر، فلای دبی و قشم ایر در بازه زمانی سه ساعته (۱۱ الی ۱۴) به مقصد دبی و پرواز شبانه لار- کویت هم در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شامگاه سه شنبه انجام شد.

2 پرواز فوق العاده از شهر لار به مقصد دبی پیش بینی شده است

وی شمار مسافران جا به جا شده روز ۹ فروردین از طریق پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه را هزار نفر عنوان کرد.

فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG، که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب وکار اکثرمردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب