خدمات به جانبازان اعصاب و روان شرق کشور متمرکز شود


خدمات به جانبازان اعصاب و روان شرق کشور متمرکز شود

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مسئولان استانی و کشوری باید برای ارائه خدمات تخصصی و متمرکز به جانبازان اعصاب روان شرق کشور همکاری کنند.

خدمات به جانبازان اعصاب و روان شرق کشور متمرکز شود

به گزارش ایران اکونومیست، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری در جریان سفر به مشهد مقدس به مرکز بازتوانی امام خمینی(ره) رفت و با جانبازان بستری در این مرکز دیدار کرد و توضیح داد: جانبازان اعصاب و روان مظلوم‌ترین قشر جانبازان هستند، مشکلات و سختی زندگی این عزیزان به همسر و فرزندان این عزیزان انتقال یافته و کانون خانواده دچار مشکلاتی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: علاوه بر جانبازان اعصاب و روان، همسر و فرزندان آنها نیز در صورت لزوم باید تحت پوشش مددکاری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در کنار مجروحیت اعصاب روان، جانباز با مجروحیت‌های دیگری مواجه است، افزود: مشکلات جانبازان اعصاب و روان بسیار سخت و پیچیده‌تر از سایر جانبازان است و از طرفی به دلیل فقدان یک بیمارستان روانپزشکی در مشهد مقدس تعدادی از جانبازان در بیمارستان ابن‌سینا و تعدادی در مرکز بازتوانی امام خمینی(ره) بستری هستند که باید خدمات به این عزیزان متمرکز شود.

حجت الاسلام شکری تأکید کرد: ما مدیون رشادت و ایثارگری جانبازان هستیم و هر چه در توان داریم باید به این اسوه‌های صبر و مقاومت خدمت کنیم.


در ادامه جعفر حنایی رئیس شرکت متد در استان خراسان رضوی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: بیش از ۵۰ هزار جانباز تحت پوشش بنیاد استان خراسان رضوی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۱۸ هزار نفر جانباز اعصاب روان هستند، که قریب به ۵۰۰۰ جانباز اعصاب و روان در مشهد و ما بقی در سطح استان هستند.

وی تأکید کرد: امروز علاوه بر جانبازان اعصاب روان خراسان رضوی، میزبان جانبازان از استان‌های دیگر نیز هستیم و تعدادی از گروهای جامعه ایثارگری که دچار بیماری اعصاب و روان هستند، از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند. این مرکز باید تبدیل به بیمارستان و خدمات آن به صورت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شود و این کمترین کاری است که می‌توانیم برای جانبازان اعصاب و روان انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی