روس‌گرام رونمایی شد


طراحان روسی تنها چند هفته پس از ممنوعیت اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس آمریکایی اینستاگرام در روسیه، نسخه بومی جانشین این برنامه را رونمایی کردند. به گزارش ایسنا، اپلیکیشن جدید که روس‌گرام (Rossgram) نام دارد، از بسیاری از قابلیتهای...

طراحان روسی تنها چند هفته پس از ممنوعیت اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس آمریکایی اینستاگرام در روسیه، نسخه بومی جانشین این برنامه را رونمایی کردند.

به گزارش ایسنا، اپلیکیشن جدید که روس‌گرام (Rossgram) نام دارد، از بسیاری از قابلیتهای اینستاگرام الگوبرداری کرده و آیکنهای مشابه، یک نوار اختصاصی برای استوریها و حتی طرح رنگ صورتی و بنفش مشابه این برنامه را دارد.

الکساندر زوبوف، هم موسس این اپلیکیشن در رونمایی این برنامه، در ویدیویی فید روس‌گرام را نمایش داد.

در حالی که بسیاری از قابلیتهای این برنامه از فیدهای اینستاگرام قابل تشخیص هستند، تیم روس‌گرام اعلام کرد روی افزونه‌های بیشتر شامل قابلیت ارسال کمک مالی و فراهم کردن امکان تولید محتوای پولی برای تولیدکنندگان محتوا کار خواهد کرد.

طراحان روس‌گرام امیدوار هستند این اپلیکیشن جای اینستاگرام را که ۱۴ مارس در روسیه مسدود شد، بگیرد.

شرکت مِتا پلتفرمز – شرکت مادر اینستاگرام و فیس بوک – که در پی حمله نظامی مسکو به اوکراین، اجازه داده بود محتواهایی در پلتفرمهایش منتشر شود که به نفرت پراکنی از روسیه کمک می کردند، از سوی مقامات روسیه به عنوان یک سازمان افراطی شناخته شد.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، اندکی پس از رونمایی روس‌گرام، طراحان "نش استور" (Nash Store) (فروشگاه ما) را رونمایی کردند که نسخه روسی فروشگاه برنامه مسدود شده "گوگل پلی" برای اندروید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته