سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی


سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) اگر عاشق سرعت هستید، در اینجا سریع ترین خودروهای سدان 4 را معرفی می‌کنیم که بر خلاف مشخصه‌های خانوادگی این سگمنت، به هیولاهای سوپراسپورت تبدیل شده‌اند. طراحی خودرو مجموعه‌ای از یک مبادله ثابت میان قدرت، وزن، هندلینگ، راحتی و هزینه است. مطمئنا یک محصول از کمپانی فراری، موتوری غول‌پیکر همراه با بدنه‌ای سبک وزن...

اگر عاشق سرعت هستید، در اینجا سریع ترین خودروهای سدان 4 را معرفی می‌کنیم که بر خلاف مشخصه‌های خانوادگی این سگمنت، به هیولاهای سوپراسپورت تبدیل شده‌اند.

طراحی خودرو مجموعه‌ای از یک مبادله ثابت میان قدرت، وزن، هندلینگ، راحتی و هزینه است. مطمئنا یک محصول از کمپانی فراری، موتوری غول‌پیکر همراه با بدنه‌ای سبک وزن خواهد داشت و مانند یک رویا در دره‌ها و مسیرها قدرت‌نمایی می‌کند، اما فارغ از قدرت فوق‌العاده، این نوع خودرو با وجود قیمت نجومی، از فضای کوچک، تنگ و غیرکاربردی رنج می‌برد.

از بدو تولد اولین نسل از اتومبیل‌ها که جایگزینی برای کالسکه‌های اسب‌کشی برای جابجایی افراد و کالاها محسوب می‌شدند، اندازه و فضای داخلی یکی از ویژگی‌های کلیدی بوده است. برای بسیاری از رانندگان، دراز کردن پا، قرار دادن سه کودک در صندلی عقب و حیوان خانگی در جلو یا قرار دادن انبوهی از وسایل در صندوق عقب و دیگر موارد از این دست، به اندازه میزان قدرت تولیدی یک خودرو، مورد توجه قرار دارد. بنابراین در نظر اغلب این افراد، تا زمانی‌که خودروی مورد نظر بتواند به سرعت بزرگراه‌ها برسند، اکثر سدان‌های جادار برای مصرف‌کنندگان عادی، قابل قبول خواهند بود.

با این‌حال برخی از رانندگان در کنار احساس نیاز به فضای باز و توجه به جنبه‌های راحتی و لوکس سدان‌های بزرگ، خواستار قدرت‌ فوق‌العاده و هندلینگ برتر هستند تا تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده از رانندگی داشته باشند. در حالی‌که اوج نبوغ مهندسی خودرو معمولا در قلمرو کوپه‌های اسپورت قرار دارد، اما امروزه بسیاری از برندها با تولید سدان های 4 در لوکس و با بهره‌گیری از بهترین و آخرین فناوری‌ها، با سریع‌ترین سوپراسپورت‌‌های جهان رقابت تنگاتنگی دارند.

در ادامه به معرفی 10 خودرو از سگمنت سدان 4 در می‌پردازیم که در کنار تمرکز بر فضا و راحتی، قدرتی فوق‌العاده را به ارمغان آورده‌اند.

سریع‌ ترین خودروهای سدان جهان

10- بی‌ام‌و M5

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

سدان M5 تقریبا از میراث کهن و طولانی تمامی خودروهای سری M عبور کرد است. E28 M5 در سال 1986 به عنوان یک سدان لوکس دست‌ساز معرفی شد و با بهره‌گیری از موتوری با توان خروجی بالا از سری M1 اصلی، قدرتی 286 اسب بخاری را تولید می‌کرد. در آن زمان، این خودرو سریع‌ترین سدان تولیدی در جهان بود و با تنها 2241 نمونه از E28 M5 که تاکنون تولید شده‌اند، امروزه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات افسانه‌ای BMW جاودانه شده است.

با این حال، از اولین سری E28 M5، تغییرات بزرگی ایجاد شده است. E34 M5 مدل جدیدتری بود که به قدرت و راحتی این سری افزود. E39 M5 نیز در سال 1998 با موتور قدرتمند 394 اسب بخاری و V8 معرفی شد. در سری F90 M5 2018 که دستخوش آخرین ارتقاهای موجود شده، سیستم چهار چرخ متحرک نیز اضافه شده است. گیربکس آن اتومات شده و توان خروجی به 600 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون‌متری آن تنها در دور موتور 1800 RPM قابل احساس است.

با وجود متریال لوکس و تجملات فراوان در طرح و راحتی صندلی‌ها و سیستم تعلیق تطبیقی، M5 جدید قادر است تا در مدت زمان 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

9- آئودی RS7

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

در بسیاری از سدان‌های لوکس امروزی می‌توان ردپایی از میراث سیستم تمام چرخ متحرک ملقب به کواترو که توسط آئودی ساخته شده را مشاهده کرد. این کمپانی که در قهرمانی رالی نیز ریشه‌‌دار است، با استفاده از فناوری کواترو، گشتاورهای عظیمی را در سدان‌های بزرگ خود پیاده‌سازی کرد. این سیستم حتی به رانندگان آماتور نیز این اعتماد به نفس را داده تا خودروی خود را به‌طور کامل تحت کنترل خود داشته باشند.

استفاده از Quattro در هیچ‌کجا به اندازه سری RS7 Sportback مناسب نبوده، این مدل دارای طیفی گسترده از ویژگی‌های مبتنی بر تکنولوژی است که به حفظ آن در رده بهترین و سریع‌ترین سدان های اسپورت جهان کمک می‌کند. RS7 مجموعه‌ای از سیستم تعلیق تطبیقی، روتورهای ترمز از جنس فیبر کربن، سیستم مدیریت موتور سیلندر بر اساس تقاضا، فرمان تمام چرخ و البته سیستم تمام چرخ متحرک را ارائه می‌دهد. تمامی فناوری‌های موجود برای برجسته کردن موتور V8 توربوشارژ 4.0 لیتری توئین اسکرول است که قدرت 605 اسب بخاری را در تریم پرفورمنس با گشتاور 750 نیوتون‌متری فراهم می‌کند. RS7 با نمای متمایز بیرونی خود و طراحی ساده اما جذاب کابین، یک سدان تمام عیار، قدرتمند و چشم‌نواز است.

8- Porsche Panamera Turbo S E-Hybird

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

سدان اسپورت پورشه، پس از اولین رونمایی در سال 2009، طرفداران و منتقدین بسیاری را به دنبال داشته است. بسیاری از علاقه‌مندان پورشه بر این باور بودند که اضافه کردن یک سدان لوکس به خط تولید، نشان دهنده انحراف از خلوصی است که الهام بخش قسمت بزرگی از تاریخ این شرکت بوده است. اما علیرغم سبک پانامرا، ثابت شد که جایی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا پورشه از لحاظ عمکرد، در این سدان جذاب کم‌کاری نکرده است. اضافه شدن مدل E-Hybrid به سری پانامرا که از بالاترین سطح آپشن برخوردار است، به پورشه این امکان را داده تا تلفیقی از کارایی و قدرت را به بالاترین مدل توربو S با قابلیت تمام چرخ متحرک اضافه کند.

پانامرا با پیوستن به مدل 918 اسپایدر، دومین محصول پیشتاز پورشه خواهد بود که از کانسپت آینده‌نگرانه Mission E بهره می‌گیرد. این مدل با برخورداری از برد تمام الکتریکی 15 تا 20 مایل بسته به نوع حالات رانندگی، با موتورهای برقی و بنزینی خود به‌طور همزمان کار می‌کند و قادر است تا گشتاوری معادل 850 نیوتون‌متر را تنها در 1450 دور در دقیقه تولید کند. همچنین رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیز در مدت زمانی کمتر از 3 ثانیه به طول می‌انجامد و حداکثر سرعت این سدان جذاب به 308 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

7- کادیلاک CTS-V

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو ممکن است تصور کنند که تنها نسخه کوپه از این سری قدرت قابل توجهی را ارائه می‌کند، اما در واقع CTS-V در فرم سدان و استیشن نیز نسبت به مدل پایه به‌طور گسترده‌ای ارتقا یافته است. با اینکه طراحی بیرونی آن ممکن است چندان بیانگر فرم تهاجمی و نشان دهنده تغییرات درونی نباشد، اما در زیر کاپوت یک هیولا پنهان شده است.

قلب تپنده CTS-V از یک پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 تشکیل می‌شود که قدرتی معادل 640 اسب بخار و گشتاور 840 نیوتون‌متری را به ارمغان آورده است. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه و اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این سدان قدرتمند قادر است در مدت 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر و طی 8.1 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برسد. ترمزهای برمبو، صندلی‌های Recaro، قابلیت ضبط داده‌ها و ویدیوی داخلی و استفاده از متریال فیبر کربن در داخل و خارج کابین، مجموعه‌ای از آپشن‌های لوکسی است که از دید بسیاری از مصرف‌کنندگان، دست کمی از رقبای اروپایی ندارد.

6- لکسوس GS F

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

لکسوس در سال 2006، با معرفی سری مفهومی F وارد عرصه خودروهای عملکرد محور شد. از اولین و البته ناامیدکننده‌ترین سری IS F گرفته تا کانسپت درخشان LFA، برند ممتاز تویوتا قصد داشته تا محصولاتی را در رقابت با برندهای آلمانی BMW و مرسدس بنز تولید کند. چند سال بعد، لکسوس دوباره وارد بازار سدان‌های قدرتمند شد و با معرفی خودروهای GS F با وزن 1.8 تنی، یک هیولای سنگین، مملو از آپشن‌ها و ویژگی‌های لوکس را به بازار عرضه کرد. این محصول از پیشرانه 5.0 لیتری V8 با قدرت 467 اسب بخار، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و یک دیفرانسیل عقب بهره می‌گیرد.

وب‌سایت Car and Driver از این سدان به عنوان یک تسکین خوشایند نام برده و معتقد است که هندلینگ آن نه تنها غیرقابل پیش‌بینی نیست، بلکه کاملا در دسترس و کنترل راننده قرار دارد، ویژگی‌ مهمی که با امروزه با ترکیب سدان‌های اسپرت گران‌قیمت با خصوصیات مختص موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و ترن هوایی به ندرت قابل یافت است! رقبای این محصول به قدری قدرت خالص دارند که حتی در حالت کند و آرام رانندگی نیز حسی توام با سرعت را القا می‌کنند، اما در GS F چنین چیزی وجود ندارد و تعادل برقرار است.

5- آلپینا B6 گرن کوپه

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

شرکت تیونینگ باواریایی آلپینا از سال 1962 با بی‌ام‌و در حال همکاری است، از اولین روزهای آغاز به کار این برند که صرفا در جهت فعالیت برای بهبود بخشیدن به کاربراتورها بوده تا فناوری‌های امروزی که دارای مکانیک‌های بازسازی‌ شده و گزینه‌های داخلی منحصر‌به فرد در سبک بدنه است. اکنون، آلپینا B6 گرن کوپه با موتور 4.4 لیتری V6 توربوشارژ دوقلو در زیر کاپوت و قابلیت چهار چرخ متحرک ارائه شده تا آن را به اندازه کافی از سری M6 که پلتفرمی مشترک با این محصول دارد، متمایز کند.

گرن کوپه آلپینا با اینکه در قدرت، اسب بخار کم‌تری را تولید می‌کند، اما در عوض گشتاور آن بهبود یافته است، جایی که B6 با 540 نیوتون‌متر، به میزان 40 پوند فوت از M6 بالاتر است. با وجود شتاب‌گیری سریع این مدل، B6 با بهره‌گیری از سیستم تعلیق به‌روز و سواری نرم‌تر، در جاده می‌درخشد.

B6 Gran Coupe همچنین از یک فضای داخلی مجلل و بر گرفته از ترکیب چرم کهربایی سوخته و فیبرکربن تشکیل شده است و چرخ‌های خاص برند با خطوط آلپینا در عقب برای تمایز با BMW نیز جلب توجه می‌کنند. برای خریدارانی که به انحصار بیش‌تری از سدان‌های فوق‌العاده بی‌ام‌و نیاز دارند، آلپینا B6 گرن کوپه بدون شک گزینه‌ای ایده آل به شمار می‌رود.

4- مرسدس بنز E63 AMG S

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

مرسدس بنز کلاس E سدان همیشه در اوج ایستاده است و ترکیب عملکرد بالا و تجمل در کنار هم شاخصه بارز و اصلی این سری محسوب می‌شود. از سری 500E با آن V8 دست‌ساز جذاب گرفته تا E55 در اواسط دهه 2000، هر سال شکوه جدیدی به خط تولید سدان‌های سریع مرسدس بنز افزوده می‌شود. E63 AMG، در تریم S، بازی را به سطحی فراتر از V8 های بزرگ گذشته برده و با وجود کاهش حجم کلی پیشرانه به 4.0 لیتر، خروجی آن به لطف تجهیز به دو توربو دوگانه افزایش یافته است.

حداکثر گشتاور این مدل به 850 نیوتون‌متر رسیده و از طریق گیربکس اتوماتیک نه سرعته و قابلیت تمام چرخ متحرک ارتقا یافته است. با وجود وزن 2 تنی، این سدان عظیم‌الجثه می‌تواند تنها در 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. جدیدترین سری از مدل E63 AMG S هم‌چنین به یک دیفرانسیل مرکزی مجهز شده که می‌تواند تا 100 درصد نیرو را به محور عقب منتقل کند.

3- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

آلفارومئو، خودروساز باسابقه و کلاسیک ایتالیایی، با اضافه کردن سری جولیا کوادریفولیو در اندازه کامل، به جمع رقبای عرضه کننده سدان های سریع اسپورتی بازگشته است. طراحی شیک و متمایز ایتالیایی، ذات خشن و مقتدر آن را به خوبی منتقل می‌کند. فراری با توسعه یک پیشرانه V6 توئین توربو به این محصول کمک کرده تا تنها با حجم 2.9 لیتری موتور، توانی 500 اسب بخاری را تولید کند. اگزوز چهارگانه و دیفیوزر عقب که با فاصله‌ای وسیع قرار گرفته نیز برگرفته از امضای کار فراری است، همچنین نمای برجسته جلو، کاپوت و صندوق عقب نیز به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است.

موتور کوچک و اجزای سبک آن، وزن کوادریفولیو را به زیر 2 تن کاهش داده و شتاب‌گیری آن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، تنها در مدت 3.6 ثانیه انجام می‌گیرد. این محصول با قیمتی پایین‌تر نسبت به لکسوس GS F، به گزینه‌ای مناسب از سوی آلفا برای مصرف‌کنندگانی تبدیل شده که در کنار توجه به ویژگی‌های یک کوپه کوچک، ابعاد و فضایی بزرگ‌تر برای آنها در اولویت است.

2- دوج چارجر SRT Hellcat

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

هفتمین نسل از دوج چارجر با طراحی جدید و احیا شده مدل 2006، دستخوش بهبودهای فراوانی شده است. در این سری مجموعه‌ای متنوع از موتورها و تریم‌های قابل انتخاب وجود دارند که تعداد مدل‌های ارائه شده چارجر را به هشت تیپ رسانده است. این محصول بدون شک برای افرادی که به دنبال یک سدان تهاجمی به سبک عضلانی آمریکایی هستند، گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. در بالاترین سطح مشخصات، SRT Hellcut به یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر با قدرت 707 اسب بخار مجهز است که آن را به راحتی در زمره برجسته‌ترین سدان‌های موجود در بازار قرار می‌دهد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با بهره‌گیری از شیفتر نیز در القای حس اسپورت چارجر نقش کلیدی دارد و در کنار آن، فضای داخلی جادار، تجهیزات لمسی و دیگر امکانات لوکس، سدان خشن دوج را به گزینه‌ای غیرقابل انکار برای عاشقان سرعت و ابعاد بزرگ تبدیل کرده است.

عبور از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، تنها در 3.3 ثانیه به طول می‌انجامد و حداکثر سرعت آن نیز به 328 کیلومتر می‌رسد. گشتاور 880 نیوتون‌متری چارجر هلکات در 4800 دور در دقیقه به اوج رسیده و به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این محصول با برچسب قیمتی زیر 70 هزار دلار در مدل پایه، در قلمرویی قرار گرفته که هیچ یک از سدان‌ های اسپورت رقیب، قابلیت نزدیک شدن به آن را ندارند.

1- تسلا مدل S

سریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگیسریع‌ ترین خودروهای سدان‌ 4 در؛ سوپراسپرت‌های وحشی در لباس خودرو خانوادگی

در فهرست سدان های فوق‌العاده قدرتمند، سریع، گران قیمت و لوکس، تسلا مدل S به دلیل پیشرانه تمام الکتریکی خود متمایز است. در حالی‌که ارقام کلی اسب بخار برای مدل S، حتی در بالاترین رده P100D، به اندازه بسیاری از خودروهای بنزینی چشم‌گیر نیست، اما بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی برای هر محور، باعث انتقال آنی حداکثر گشتاور به سدان لوکس تسلا شده است. مدل S در حالت رانندگی Ludicrous با بهره‌گیری از گشتاور فوق‌العاده 1073 نیوتون‌متری، تنها در مدت 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. محدوده پیمایشی این خودرو در حدود 540 کیلومتر بوده و پس از گذشت تقریبا 6 سال از عرضه اولیه، همچنان در نوع خود بی‌نظیر است.

مدل S در میان رقبای نام‌دار بنزینی خود، برترین عملکرد را دارد، این در حالی است که سدان لوکس تسلا، با انبوهی از امکانات رفاهی و هوشمند ارائه شده که از جمله آن می‌توان به فیلتر هوای HEPA که با قابلیت مقاومت در برابر سلاح‌های زیستی، پکیج‌های ترکیبی از چوب و فیبر کربن، فناوری خودران پیشرفته و سیستم رو به رشد سوپر‌شارژرها در سراسر جهان اشاره کرد.

منبع :Hotcars

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)