اف-35 لایتنینگ 2، جنگنده جدید تفنگداران دریایی آمریکا


اف-35 لایتنینگ 2، جنگنده جدید تفنگداران دریایی آمریکا

ارتش آمریکا به سرعت در حال نوسازی تجهیزات خود است و هواپیماهای نظامی، بخش مهمی از جریان نوسازی ارتش محسوب می‌شوند. در این زمینه نیروی هوایی آمریکا پیشتاز است اما نیروی تفنگداران آمریکایی نیز نمیخواهد که از جریان نوسازی عقب بماند.اکثر...

ارتش آمریکا به سرعت در حال نوسازی تجهیزات خود است و هواپیماهای نظامی، بخش مهمی از جریان نوسازی ارتش محسوب می‌شوند. در این زمینه نیروی هوایی آمریکا پیشتاز است اما نیروی تفنگداران آمریکایی نیز نمیخواهد که از جریان نوسازی عقب بماند.

اکثر اسکادران‌های نیروی تفنگداران دریایی آمریکا از دهه 1980 تاکنون به هواپیمای عمود پرواز AV-8B هریر مجهز هستند. این هواپیمای تک موتوره توسط مک دانل داگلاس توسعه داده شده است و کاملا مناسب استفاده در تهاجم‌های آبی – خاکی است. با این حال عدم بروزرسانی هریر AV-8B طی سالیان گذشته، موجب شده است تا آن‌ها تقریبا منسوخ شده باشند.

وزارت دفاع ایالات متحده نیز به جای اختصاص بودجه برای بروزرسانی هواپیماهای قدیمی، تصمیم گرفت تا آن‌ها را با انواع مدرن‌تر جایگزین کند. هواپیمای انتخاب شده برای جایگزینی اف-۳۵ لایتنینگ 2 است، جنگنده‌ای نسل پنجمی و رادارگریز که توسط ایالات متحده و متحدان آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روند جایگزینی اف-۳۵ لایتنینگ 2 با جنگنده هریر در نیروی تفنگداران دریایی آمریکا از مدت‌ها پیش آغاز شده است. یکی از آخرین اسکادران‌های این نیرو موسوم به اسکادران گوسفند سیاه، اکنون اف-۳۵ لایتنینگ 2 های خود را دریافت کرده‌اند. اسکادران گوسفند سیاه در ایستگاه هوایی نیروی دریایی یوما در آریزونا مستقر است. خلبانان این اسکادران از سال 1942 تاکنون در تمام نبردهای اصلی که آمریکا در آن درگیر بوده است خدمت کرده‌اند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند