توزیع کنترل‌شده شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک جهت جلوگیری از قاچاق معکوس


توزیع کنترل‌شده شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک جهت جلوگیری از قاچاق معکوس

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک مشمول دریافت ارز ترجیحی هستند، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق معکوس این فراورده‌ها، توزیع آن به صورت کنترل‌شده و هدفمند صورت می‌گیرد.

توزیع کنترل‌شده شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک جهت جلوگیری از قاچاق معکوس

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سجاد اسماعیلی، گفت: کمبود مقطعی برخی فرآورده‌های سلامت محور در کشور به دلیل تاخیر در تامین ارز مورد نیاز و یا عدم مرغوبیت ارز تامین شده به وجود می‌آید. در سال جدید امیدواریم با ساماندهی تامین ارز ترجیحی و افزایش بهره‌وری در تخصیص آن، بتوانیم تامین پایدار داشته باشیم و چالش‌های موجود به حداقل برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک با ارز ترجیحی تامین می‌شوند، به دلیل اختلاف زیاد قیمت آن با بازار آزاد، انگیزه‌ای برای قاچاق معکوس این فراورده‌ها و خروج از زنجیره رسمی وجود دارد که به همین دلیل برای نظارت بیشتر، توزیع به صورت کنترل شده صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه سامانه تیتک ابزار این سازمان برای کنترل و نظارت توزیع است، خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌های توزیع و داروخانه‌های عرضه کننده این فرآورده‌ها موظف به ثبت اطلاعات بیمار در سامانه هستند که باعث به حداقل رسیدن امکان خروج شیرخشک از زنجیره تامین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل