سرقت 615 میلیون دلار رمزارز


سرقت 615 میلیون دلار رمزارز

عصر اعتبار- پروژه بلاک چین رونین اعلام کرد هکرها رمزارز به ارزش 615 میلیون دلار از سیستمهایش به سرقت برده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این پروژه اعلام کرد هکرهای ناشناس در 23 مارس حدود 173 هزار و 600 توکن اتر و 25.5 میلیون توکن کوین یو اس دی را به سرقت برده اند. در نرخ مبادله فعلی، وجوه مسروقه 615 میلیون دلار ارزش دارند اما در زمان حمله 540 میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

شرکت تحلیل بلاک چین "الیپتیک" این سرقت را دومین سرقت بزرگ رمرزارز خواند.

رونین در یک پست بلاگ اعلام کرد هکرها از کلیدهای خصوصی مسروقه (کلمات عبور مورد نیاز برای دسترسی به وجوه رمزارز) برای برداشتن وجوه رمزارز استفاده کرده‌اند.

رونین این هک را روز سه شنبه کشف کرد و در حال حاضر سرگرم همکاری با سازمانهای دولتی مختلف برای به دام انداختن تبهکاران است.

در حال حاضر کاربران رونین قادر به برداشتن یا سپردن وجوه در این شبکه نیستند. رونین اعلام کرده که با شرکت ردیابی بلاک چین Chainalysis همکاری می کند تا رد وجوه مسروقه را پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، هک مدتهاست که پلتفرمهای رمزارز را درگیر کرده است. اوت سال میلادی گذشته هکرهایی که عامل بزرگترین سرقت ارز دیجیتالی در تاریخ بودند، بیش از 610 میلیون دلار پولی که از سایت "پلی نت‌ورک" دزدیده بودند را برگرداندند. در سال 2018 توکنهای دیجیتالی به ارزش 530 میلیون دلار از پلتفرم "کوین چک" در توکیو به سرقت رفت. صرافی ژاپنی Mt.Gox در سال 2014 پس از این که هکرها نیم میلیارد دلار رمزارز را به سرقت بردند، ورشکسته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت