120 نفر در ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خاوران تقدیر شدند


120 نفر در ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خاوران تقدیر شدند

بیرجند - ایرنا - اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام خاوران گرامیداشت سردار دلها با معرفی نفرات برتر در بیرجند پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در اختتامیه این دور از مسابقات که عصر چهارشنبه برگزار شد، ۱۲۰ نفر به عنوان نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

رییس هیات شطرنج خراسان جنوبی در این آیین گفت: در این مسابقات ۳۵۰ ورزشکار از ۱۶ استان و همچنین شطرنج‌بازانی با پرچم کشورهای دانمارک، عراق و افغانستان حضور داشتند.

محمد خسروی یادآور شد: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران از پنجم تا دهم فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیرجند برگزار شد.

وی اضافه کرد: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران در چهار جدول ریتد آزاد و زیر ۱۸ سال همراه با بلیتس ریتد و مسابقه تیمی سیامی به روش سوئیسی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مسابقات ۱۱ بازیکن روشن دل از ۶ استان کشور حضور داشتند، اضافه کرد: برای برگزیدگان این مسابقات ۱۱۱ میلیون تومان اعتبار تامین شده است.

خسروی ادامه داد: ۱۲ دارو بومی و غیربومی این مسابقات را داروی کردند و این رقابت‌ها در چهار جدول A با حضور شطرنج‌بازان با رنکینگ بالای ۲ هزار، جدول B با حضور شطرنج‌بازان با رنکینگ زیر ۱۸۰۰، جدول پسران زیر ۱۶ سال و جدول دختران زیر ۱۶ سال برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات نگاه ما تنها ورزشی نبوده و شطرنج‌بازانی شرکت کننده به مدت چهار روز در قالب تور گردشگری از قلعه بیرجند، روستای جهانی خراشاد، ارگ کلاه فرنگی، باغ اکبریه، حوز انبار محسن‌زاده، زورخانه امیرعرب و قلعه بیرجند بازدید کردند.

رییس هیات شطرنج خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس ارزیابی میدانی و مجازی صورت گرفته، شطرنج‌بازان از نحوه برگزاری این مسابقات رضایت داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: در این دوره از مسابقات شاهد درخشش چهره‌های جدیدی و ارتقای سطح کمی و کیفی آن بودیم و حضور شطرنج‌بازان اکثر استان‌های کشور و شطرنج‌بازانی از چند کشورهای خارجی را داشتیم.

حسن عزیزی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات معرفی فرهنگ، اصالت و ارزش‌های متعالی فرهنگ ایرانی اسلامی است، اضافه کرد: این مسابقات با همدلی و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح بالایی برگزار شد.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی استانی بسیار مستعد و دارای توانمندی‌های فراوان و ظرفیت‌های مدیریتی بالایی است، این خطه از کشور زادگاه عالمان، اندیشمندان و پدران چندین علم کشور است.

عزیزی بیان کرد: اگر قرار است ما به اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برسیم، مطمئنا یکی از مهمترین زیرساخت‌ها حوزه ورزش است و موضوع ورزش همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که در حوزه ورزش و آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین بتوانیم افق‌های روشنی را در حوزه ورزش در تمامی ابعاد و مولفه‌ها محقق کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در حوزه ورزش استان تحقق سلامت در تمامی ابعاد روحی و روانی، معنوی و جسمی را دنبال می‌کنیم که این موضوع نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های متولی به خصوص آموزش و پرورش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش