دارو گران خواهد شد؟


دارو گران خواهد شد؟

رییس کمیسیون بهداشت گفت: قیمت تجهیزات پزشکی و مایحتاج مردم نباید نسبت به شهریور سال 1400 افزایش یابد.

تکلیف ارز ۴۲۰۰ روشن شد حذف ارز دارو نداریم، ارز ترجیحی به بیمه‌ها منتقل می‌شود توضیحات مسئول وزارت بهداشت درباره حذف

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم‌گیری برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی دارو گفت: ازآن‌جایی که آیت الله رییسی، رییس جمهور دغدغه سلامت مردم را دارد قطعاً با رایزنی‌هایی که با وی خواهیم داشت، امیدواریم که ارز ترجیحی حذف نشود و اگر قرار است که ارز ۴۲۰۰تومانی برای دارو حذف شود منابع مالی طوری پیش‌بینی شود که قیمت تجهیزات پزشکی و مایحتاج مردم نسبت به شهریور ۱۴۰۰ گرانتر نشود.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: مجلس در این زمینه به وظیفه خود عمل کرده و به دولت اختیار داده و دست آن را باز گذاشته است تا به‌گونه‌ای عمل کند تا به مردم فشار نیاید.

تکلیف ارز ۴۲۰۰ روشن شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه، ۱۵ اسفند قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد اصلاح کل بند الحاقی (۱) تبصره (۱) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

در بند الحاقی (۱) تبصره (۱) ماده واحده لایحه آمده است: در سال ۱۴۰۱ تا معادل سقف ردیف ۱۸ جدول مصارف تبصره ۱۴ این قانون را از طریق تأمین منابع مابه‌التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید باید قبلاً ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالابرگ الکترونیکی در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به‌طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به‌نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین‌شده تهیه کنند.

حذف ارز دارو نداریم، ارز ترجیحی به بیمه‌ها منتقل می‌شود

رییس سازمان غذا و داروی کشور در همین باره گفت: در سال ۱۴۰۱ با انتقال منابع ارز ترجیحی به بیمه‌ها، ارز دارو مستقیماً به دست بیماران می‌رسد و این سازوکار باعث از بین رفتن کمبود‌های دارویی خواهد شد.

توضیحات مسئول وزارت بهداشت درباره حذف

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز درخصوص جزییات ارز ترجیحی و ارز نیمایی گفت: تاکنون حذف ارز ترجیحی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام نشده است و کماکان ارز ترجیحی ادامه دارد. در صورت حذف ارز ترجیحی، مابه‌التفاوت به‌جای پرداخت به تأمین‌کننده، عملاً به مصرف‌کننده انتقال خواهد یافت.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان