جمهوری خواهان خواستار برگزاری جلسه توجیهی درباره مذاکرات وین شدند


جمهوری خواهان خواستار برگزاری جلسه توجیهی درباره مذاکرات وین شدند

جمهوری خواهان آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن، خواستار برگزاری جلسه توجیهی برای توضیح درباره تحولات اخیر مذاکرات وین شدند.

گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن قصد احیای برجام به همان شکل اولیه در دوران اوباما را دارد، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش دیلی کالر، جمهوری‌خواهان در این نامه می‌گویند که گزارش‌های مربوط به تلاش دولت بایدن برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، که به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود، نگران‌کننده و ایده بدی است وهیچ دلیلی وجود ندارد که واشنگتن از دلار‌های مالیات دهندگان آمریکا برای ایران استفاده کند.

در این نامه ادعایی نوشته شده است: «گزارش‌هایی که از مذاکرات وین در جریان است، نگرانی‌هایی جدی را در مورد اینکه چرا دولت آمریکا مایل به تعامل و ارائه دلار‌های مالیات دهندگان آمریکایی به کشوری است که با منافع آمریکا مخالف است، ایجاد می‌کند. ایران زمانی که توانایی هسته‌ای را در اختیار داشته باشد، می‌تواند آن را علیه ملت و متحدان ما سلاح کند.»

قانونگذاران سپس برگزاری یک جلسه توجیهی در سطح کارکنان درباره توضیح درباره این گزارش‌ها و تحولات اخیر برجام و استراتژی فعلی آمریکا در این مذاکرات حداکثر تا تاریخ ۶ آوریل را خواستار شدند.

این نامه در حالی نوشته می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین در جریان است و تیم مذاکره کننده آمریکا در وین بیشتر از همیشه آشفته شده و روز گذشته دن شاپیرو، بعد از ریچارد نفیو، معاون رابرت مالی و دو مذاکره کننده دیگر به دلیل ناامیدی و اختلاف درباره سیاست دولت بایدن در قبال ایران از سمت خود کناره گیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟