چند خبر نوروزی از شهرداری قم


چند خبر نوروزی از شهرداری قم

قم-ایرنا- افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها،دفع چندین مورد گازگرفتگی درچادرهای مسافرتی، جمع آوری معتادان متجاهر و افزایش دوربین‌های نظارتی از فعالیت‌های ستاد تسهیلات شهرداری قم در ایام نوروز است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم روز پنجشنبه در بازدید اصحاب رسانه از ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای این سازمان از ابتدای تعطیلات نوروزی از بروز ده‌ها حادثه مرگبار گازگرفتگی در چادرهای مسافرتی جلوگیری بعمل آورده‌اند.

حمید کریمی افزود: روشن کردن پیک نیک و سایر وسایل گرمایشی گازی بدون رعایت نکات ایمنی یکی از نگرانی های اصلی کمیته ایمنی و امداد ستاد تسهیلات سفر است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی سازمان آتش‌نشانی قم با مجهز شدن به دوربین‌های حرارتی به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا حادثه ناگوار و جبران ناپذیری در چادرهای مسافرتی برپا شده در بوستان‌های قم بوجود نیاید.

کریمی با بیان اینکه ۷ خودرو به همراه ۲ دستگاه موتور سیکلت مجهز به واتر میست، در بوستان‌های شهر مستقر هستند، عنوان کرد: همزمان با سال جدید ۱۰ دستگاه جدید «AFT » برای سهولت در اطفای حریق و کارآمدی بیشتر نیروهای امداد و نجات خریداری و در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر قم گذاشته شده‌است.

اجرای گروه سرود ۲ هزار نفری«سلام فرمانده» در دو نقطه از شهر قم

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم نیز از اجرای گروه سرود ۲ هزار نفری«سلام فرمانده» همزمان با روز جمهوری اسلامی در دو نقطه از شهر مقدس قم خبر داد.

مجتبی بستان افزود: این گروه سرود شاخص که اخیرا در فضای مجازی مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته ، ۱۲فرودین ماه در بوستان علوی و میدان آستانه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای اول این گروه ساعت ۱۷ عصر در بوستان علوی و بعد از آن در میدان آستانه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز طبیعت در بوستانهای شهری ابراز کرد: همزمان با این روز برنامه های متنوع مشاوره ای، هنری و فرهنگی در بوستان‌ها پیش بینی شده‌است.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در فضای باز بوستانها به همراه برپایی غرفه‌های فرهنگی، بازی کودک وغیره همزمان با تعطیلات نوروزی در بوستانهای قم در حال اجراست.

آماده باش ۲۰۰ نیروی تخلفات شهری

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی از نصب ۲۳ هزار تخته چادر مسافرتی غیرمجاز از معابر و پیاده راه های شهری جلوگیری بعمل آمده ست.

احمدرضا شفیعی بیان کرد: بیان داشت: ۲۰۰ نیروی رفع تخلفات شهری در آماده باش کامل هستند و برای ارتقای امنیت مسافران برخی مجوزهای لازم از محاکم قضایی استان اخذ شده‌است.

وی گفت: بوستانهای شهری قم هم اکنون فضایی ایمن و آرامش بخشی برای مسافران نوروزی شده‌است.

رییس کمیته انتظامی ستاد تسهیلات سفر شهرداری قم با بیان اینکه مسافران نوروزی بوسیله ۵۰ خودرو به بوستان‌های محل اسکان هدایت می شوند، افزود: تاکنون ۶۳ هزار و ۵۰۰ خودرو به بوستانهای شهری جهت اسکان اسکورت شده‌اند.

شفیعی اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۴۹ هزار اخطار عدم برپایی چادر در سطح شهر قم صادر و ۲۳ هزار تخته چادر نیز از معابر و میادین شهری جمع آوری شده‌است.

وی ادامه داد: قبل از آغاز تعطیلات نوروزی ۶۰۴ متکدی، معتادان متجاهر و دستفروش از ورودی های شهر جمع آوری و به کمپ های ویژه شهرداری اعزام شده‌اند.

۵ دوربین ثبت تخلف ساکن در پایانه مسافربری ۷۲ تن قم فعال شد

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: ثبت تخلفات در میدان و پایانه مسافربری ۷۲ تن با ۵ دوربین نصب شده درحال اجراست و خودروها و اتوبوس‌ها درصورت توقف بیجا در محدوده این میدان جریمه می‌شوند.

وحید برزو با بیان اینکه هم اکنون با احداث دو سکو دو شرکت مسافربری قم در محدوده این میدان مستقر شدند، افزود: دوربین‌های ثبت تخلف ساکن درچهار گوشه این میدان نصب و خودروهای پارک شده در مقابل سکو جریمه می‌شوند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه پلیس راهور و شهرداری هر دو دسترسی مشترکی به پنج دوربین ثبت تخلفات ساکن دارند، ادامه داد: در صورت مخدوش شدن پلاک خودروها، مامورن راهور بلافاصله خودروهای متخلف را توقیف می‌کنند.

وی با اشاره به حجم بالای ورودی به شهر قم درایام نوروز اظهار داشت، در سطح شهر قم نیز دوربین های ثبت تخلف ساکن در برخی معابر مانند بلوار شهیدان روحانی نصب شده‌است.

بروز با اشاره به نصب ۱۴۰ دوربین نظارتی در سطح شهر قم، اظهار کرد: رویکرد کنونی شهرداری قم افزایش نصب دوربین‌های ثبت تخلف ساکن در معابر پرتردد شهری است.

اجرای سیستم هوشمند کنترل ترافیک در قم و توسعه پایانه های غیرمتمرکز مسافربری

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم نیز با اشاره به اهمیت سیستم هوشمند کنترل ترافیک در میدان ۷۲ تن خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این سیستم تامین بموقع و سریع اتوبوس برون شهری جهت جابجایی مسافران شهرهایی مانند تهران. کرج و شهریار است.

سید رضا حسینی تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک سبب روان‌تر شدن کارها و افزایش خدمات رسانی به مسافران ورودی و خروجی به شهر قم شده‌است.

وی با تاکید براهمیت پایانه‌های غیرمتمرکز مسافربری جهت سهولت در جابه جایی مسافران، بیان داشت: تقویت و رفع برخی ایرادات و چالش‌های پایانه‌های غیرمتمرکز مانند میدان ۷۲تن اقدام منطقی و کاربردی جهت کنترل و هدایت مطلوبتر مسافران در شهر قم است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم تصریح کرد: جهت جابجایی سریع مسافران ورودی به شهر قم، چندین دستگاه اتوبوس شهری در پارک سوار شمالی و در ابتدای محور قم-کاشان مستقر شده‌اند.

حسینی ادامه داد: در دو پایانه مسافربری فدک و خرمشهر نیز با اصلاحات و ترمیم راه دسترسی و ایمن سازی آن ها، هم اکنون هیچ اختلال ترافیکی وجود ندارد.

۵۰۰ سلول به ظرفیت پارکینگ شهر قم افزوده شد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز گفت: از ابتدای سالجاری ۵۰۰ سلول به ظرفیت پارکینگ شهر قم افزوده شده‌است.

حسین شعبانزاده بیان کرد: ورودی و خروجی قم امسال حجم تردد بسیار بالایی را تجربه می‌کند و خط کشی و تابلو گذاری‌های جدید به خصوص درمحورهای منتهی به حرم مطهر اصلاح شده‌است.

وی اضافه کرد: ۱۴ پارکینگ در اختیار شهرداری ظرفیت شش هزار سلول پارک دارد و علاوه بر آن از برخی فضاهای روباز شهری نیز برای افزایش موقت این ظرفیت استفاده شده‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۵۰۰ سلول پارکینگ اضافه شده است، گفت: مکانیزه کردن پارکینگ و پل‌های عابر پیاده در دستور کار شهرداری قم است.

اولین جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه در قم برگزار می‌شود

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفر استان قم نیز از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه در قم بعد از پایان تعطیلات نوروزی با همکاری خانه مطبوعات خبر داد.

مهدی کلانترزاده، بیان کرد: جشنواره رسانه ای زائران کریمه(س) از باب« من لا یشکر الناس لا یشکر الله» و با هدف دیده شدن و تقدیر از خبرنگاران و عکاسانی است که در طول ایام برگزاری جشن های نیمه شعبان و نوروز سال جاری پای کار بوده و از استراحت، تفریح و تفرج خود بخاطر مردم و زائران، گذشتند.

وی با انتقاد از کم کاری برخی از کمیته‌های ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استانداری قم یادآور شد: از مسئولان استان انتظار می‌رود پیوست رسانه ای را جزء لاینفک اقدامات و تصمیم گیری‌های خود قلمداد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس