تلاش مدیران رفع موانع از مسیر تولید باشد


تلاش مدیران رفع موانع از مسیر تولید باشد

اراک- ایرنا- استاندار مرکزی گفت: تلاش مدیران استان رفع موانع از مسیر تولید در راستای تحقق شعار سال باشد.

«فرزاد مخلص الائمه» روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات، افزود: ایران اسلامی از نظر تولید انرژی خورشیدی در منطقه بی‌نظیر است و تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تا پایان دولت در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این نیروگاه ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند، ادامه داد: نیاز است مدیران اجرایی استان مرکزی برای تحقق شعار مورد نظر رهبر معظم انقلاب در سال جاری و تحقق اهداف دولت در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ، رفع موانع تولید را در دستور کار قرار دهند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ مگاوات انرژی برای گذراندن پیک امسال باید در کشور تولید شود.

مخلص الائمه گفت: نیاز است نیروگاه‌های حرارتی یک‌هزار مگاواتی فسیلی توسط مجلس موظف به ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی انرژی‌های تجدید پذیر در کنار این نیرگاه‌ها شوند.

وی افزود: با ساخت این نیروگاه‌ها ظرفیت عظیمی از نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور ایجاد می شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: ۹۰ تا ۹۵ درصد انرژی برق کشور از سوخت‌های فسیلی و ۷۳ درصد از سوخت گاز تامین می‌شود که هیچ یک از آنها انرژی تجدید پذیر نبوده و روزی به پایان می رسد.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: ایران اسلامی رتبه نخست در زمینه برخورداری از سوخت‌های هیدروکربن در جهان است و به دلیل اینکه بزرگترین مصرف کننده این انرژی‌ها است این سوخت‌ها فرصتی برای کشور ایجاد نکرده‌ است.

وی بیان کرد: مصرف گاز و بنزین در برخی روزها در بعضی از ماه‌های سال در کشور تا یک میلیارد متر مکعب افزایش می یابد.

استاندار مرکزی گفت: ۷۰ درصد نفت جهان در کشورهایی قرار دارد که کمترین مصرف را از این انرژی دارند و کمترین این ظرفیت در کشورهایی قرار دارد که بیشترین مصرف را از این سوخت دارند که این مهم مشکلاتی را به همراه داشته‌ است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: برخی موانع سر راه تولید داخلی هستند که باید برطرف شوند.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: مشکلات حوزه تولید در صورتی که در استان باز شود می توان گام‌های بلندی در حوزه تولید برداشت.

وی ادامه داد: ۱۰۰ مگاوات انرژی بادی اکنون در کشور تولید می‌شود که با توجه به بادهای ۱۳۰ روزه سیستان این رقم بسیار پایین است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی تولید پنل‌های خورشیدی در یک شرکت دانش بنیان در محلات وجود دارد و نیاز است همانگونه که گره واکسن توسط دولت باز شد گره مشکلات این شرکت نیز برطرف شود.

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات در زمینی به مساحت ۱۷۸ هکتار و اعتباری بالغ بر یک هزار ۸۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار مرکزی آغاز شد.

استاندار مرکزی در سفر به محلات از پایگاه هلال احمر و ایستگاه نوروزی پلیس شهید «مهدی معماری» نیز بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد