درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه


درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه

چند سالی است که به دیدن مغلوب شدن خودروهای درون‌سوز قدرتمند توسط مدل‌های الکتریکی در مسابقات درگ عادت کرده‌ایم اما آیا این برتری خودروهای الکتریکی به دنیای پیکاپ‌ها هم کشیده شده است؟ جدیدترین ویدئوی Hagerty که سریع‌ترین پیکاپ‌های دنیا را در برابر هم قرار داده است قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. سه پیکاپی … The post درگ جالب ریویان R1T با فورد...

چند سالی است که به دیدن مغلوب شدن خودروهای درون‌سوز قدرتمند توسط مدل‌های الکتریکی در مسابقات درگ عادت کرده‌ایم اما آیا این برتری خودروهای الکتریکی به دنیای پیکاپ‌ها هم کشیده شده است؟ جدیدترین ویدئوی Hagerty که سریع‌ترین پیکاپ‌های دنیا را در برابر هم قرار داده است قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. سه پیکاپی که در این درگ حضور دارند ریویان R1T، رم TRX و فورد رپتور هستند که هم روی کاغذ و هم در پیست تفاوت‌های بزرگی باهم دارند.

درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه

هرچند در هر سه پیکاپ نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما ریویان با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، با اختلاف قابل‌توجهی از دو رقیب دیگر قوی‌تر است. در رتبهٔ دوم، رم TRX با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار می‌گیرد که ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رپتور هم با موتور V6 توئین توربوی خود که تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد در انتهای صف قرار می‌گیرد. حتی ۵۵۶ کیلوگرم وزن سبک‌تر رپتور نسبت به ریویان ۳۲۵۴ کیلوگرمی هم برای جبران این کمبود قدرت کافی نیست.

درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه

بنابراین پیروزی ریویان در درگ اول هرگز عجیب نیست. این پیکاپ الکتریکی قدرتمند ظرف ۱۱.۶ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند و پس از آن، رم با ۱۲.۲ ثانیه دوم می‌شود. رپتور نیز با تایم ۱۴.۲ ثانیه، یک سال نوری از دو رقیب دیگر عقب می‌افتد. اختلاف ریویان و رپتور در این درگ آن‌قدر زیاد است که مردان هاگرتی تصمیم می‌گیرند یک تریلر با یک جی‌ام‌سی سایکلون روی آن را به R1T متصل کرده و درگ دیگری برگزار کنند. سایکلون یک ماسل پیکاپ متعلق به دههٔ ۹۰ است که زمانی سریع‌ترین پیکاپ دنیا بود.

درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه

ریویان حتی با وجود این تریلر سنگین که حدود ۲.۷ تن وزن دارد هم موفق می‌شود رپتور را مغلوب کند. پس از این، سایکلون از تریلر پایین می‌آید تا با نیروی خودش در برابر فورد قرار گیرد. زیر کاپوت این پیکاپ کلاسیک یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 توربو قرار دارد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد شاید خیلی چشمگیر به نظر نرسند اما جی‌ام‌سی با همین قدرت موفق می‌شود رپتور را شکست دهد. این پیرمرد آمریکایی ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی می‌کند که نزدیک به یک ثانیه از رپتور سریع‌تر است.

درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه

مقایسه مشخصات فنی

ریویان R1T رم TRX فورد رپتور جی‌ام‌سی سایکلون
پیشرانه الکتریکی چهار موتوره ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۴.۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۸۳۵ اسب بخار ۷۰۲ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۳۰ نیوتن متر ۸۸۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک
محورمحرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۳۲۵۴ کیلوگرم ۳۱۱۴ کیلوگرم ۲۶۹۷ کیلوگرم ۱۶۳۳ کیلوگرم
قیمت ۹۴,۴۰۰ دلار ۹۱,۷۲۵ دلار ۸۲,۰۸۰ دلار ۲۵,۹۷۰ دلار (زمان تولید)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر