ساخت جاده نیمه تمام درگز - کبکان - قوچان در خراسان رضوی با اولویت پیگیری می‌شود


ساخت جاده نیمه تمام درگز - کبکان - قوچان در خراسان رضوی با اولویت پیگیری می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اتمام جاده نیمه تمام درگز - کبکان - قوچان به عنوان مهمترین مطالبه مردمی با اولویت به اطلاع رییس جمهوری رسیده و پیگیری می‌شود.

علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان درگز در دومین روز سفر هیات دولت به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از تونل الله اکبر افزود: جاده فعلی قوچان به درگز که از میان منطقه تندوره عبور می‌کند جاده ای ترانزیتی با تردد کامیونهای فراوان، بسیار خطرناک و همراه با تلفات انسانی بالا در تصادفات است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت این جاده از سال۹۲ آغاز شده اما به دلیل عدم اعتبار همچنان نیمه تمام مانده است و وزارت راه و شهرسازی باید تکلیف این طرح را روشن کند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بهره برداری از این جاده، راه ارتباطی مستقیم ۲۴ روستا با شهرستان درگز را هموار می‌کند و به عنوان یکی از مطالبات مردم شهر و روستا در این منطقه بیان شده است.

سلاجقه افزود: مساله آبهای خروجی از کشور و نیز بیکاری جوانان منطقه نیز به عنوان دیگر مطالبات مردم منطقه به اطلاع رییس جمهور خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تعطیلی ۱۱ باب کارخانه این منطقه به هیچ وجه پذیرفته شده نیست در حالی که می توانست ظرفیت خوبی برای اشتغال جوانان به همراه آورد.

دیدار با مردم روستاهای اطراف شهرستان درگز، دیدار با خانواد شهید "علی روشندل "، بازدید از پایانه مرزی لطف آباد و طرح ساخت سد شورکال، بازدید از سد درونگر، پاسگاه محیط‌بانی تیوان، پارک ملی تندوره و دره چهل‌میر و دیدار مردمی از دیگر برنامه‌های امروز معاون رییس جمهور است.

علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته نیز در نخستین روز سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان قوچان سفر کرد و علاوه بر بازدیدهای مختلف، در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول