سوءمدیریت شهری در دوره قبل مترو را با مشکل مواجه ساخته است


سوءمدیریت شهری در دوره قبل مترو را با مشکل مواجه ساخته است

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به بازدیدی که از مجموعه مترو تهران و واگن سازی داشت، گفت: سوء مدیریت شهری در دوره قبلی مترو را با مشکلات مواجه ساخته است.

مالک شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ظرفیت‌های خوبی در مترو تهران وجود دارد اما مشکلاتی که در حال حاضر این شرکت با آن روبرو است نشان می‌دهد که در مدیریت قبلی شهرداری تهران تقریباً کاری در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌هایی چون نگهداشت، تأمین قطعات و سرمایه گذاری در دوره قبلی مدیریت شهری کوتاهی شده است، تصریح کرد: این روند بسیار خطرناکی بود و باعث شده بود تا مترو تهران در آستانه یک مشکل جدی قرار گیرد.

شریعتی ادامه داد: تأمین قطعات مورد نیاز پیش بینی نشده بود و در انبارها موجودی کافی نداشتند و این در حالیست که تأمین قطعات، از اصول اولیه مدیریت ناوگان و تجهیزات است و باید نهادهای نظارتی در این خصوص ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ما همیشه وقتی بحرانی پیش می‌آید به دنبال مقصر می‌گردیم افزود: باید در خصوص کوتاهی‌هایی که صورت گرفته یک پیگیری صورت گیرد و ما در مجلس آن را دنبال می‌کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه تلاش و اراده برای جبران کاستی‌ها و ایجاد روند رو به جلو در دوره مدیریت جدید دیده می‌شود گفت: ضعفی که از گذشته به دوره جدید شهرداری به ارث رسیده است خیلی زیاد است و عملاً باید در این دوره خودشان را از زیر صفر به صفر برسانند تا بتواند خدمات ارائه دهند و بعد به مسائل روز فکر کند.

وی افزود: هماهنگی و یکپارچگی که در مجموعه شورای شهر، مجلس، دولت و شهرداری وجود دارد می‌تواند زمینه ساز یک همکاری خوب شود. باید نقاط اشتراک چه در تأمین سرمایه گذار و چه در جنبه تأمین منابع برای تسویه بدهی‌های دولت به شهرداری شناسایی شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران از سال گذشته پیگیر پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری در بخش حمل و نقل شهری به خصوص مترو هستند و در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم قول گرفتیم این موضوع محقق شود و ایشان نیز به رئیس دفتر خود دستور دادن موضوع دنبال شود. ما نیز حتماً پیگیری می‌کنیم تا اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه به همکاری خوبی که از گذشته شرکت واگن سازی تهران با چین داشت اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم در بحث فروش نفت و تهاتر نفتی نیز بتوانیم مدلی را دنبال کنیم تا بدهی دولت به شهرداری از طریق تأمین قطعات مورد نیاز و یا سرمایه گذاری‌های جدید خارجی تأمین شود. اعداد و ارقام بالا نیست اما بخش زیادی از مردم را پوشش می‌دهد و می‌تواند رضایتمندی ایجاد کند.

شریعتی افزود: با توجه به اینکه کمبود خدمات می‌تواند نارضایتی جدی را ایجاد کند با این سرمایه گذاری‌ها، هرچقدر هم که کوچک باشد می‌توانیم اثرات بزرگی را در خدمات رسانی شاهد باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تولید داخل و مشارکت مراکز دانش بنیان نیز گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر اهمیت دادن به تولید داخل بسیار تاکید داشتند و امسال نیز حمایت از تولیدات دانش بنیان مطرح شده است که تولید و به کارگیری قطار ملی می‌تواند یک الگوی خوب در این زمینه باشد و درصورتی‌که حمایت‌های مناسبی انجام شود شرکت واگن‌سازی تهران می‌تواند این قطار را برای پایتخت و شهرهای دیگر تولید کند.


مالک شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ظرفیت‌های خوبی در مترو تهران وجود دارد اما مشکلاتی که در حال حاضر این شرکت با آن روبرو است نشان می‌دهد که در مدیریت قبلی شهرداری تهران تقریباً کاری در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌هایی چون نگهداشت، تأمین قطعات و سرمایه گذاری در دوره قبلی مدیریت شهری کوتاهی شده است، تصریح کرد: این روند بسیار خطرناکی بود و باعث شده بود تا مترو تهران در آستانه یک مشکل جدی قرار گیرد.

شریعتی ادامه داد: تأمین قطعات مورد نیاز پیش بینی نشده بود و در انبارها موجودی کافی نداشتند و این در حالیست که تأمین قطعات، از اصول اولیه مدیریت ناوگان و تجهیزات است و باید نهادهای نظارتی در این خصوص ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ما همیشه وقتی بحرانی پیش می‌آید به دنبال مقصر می‌گردیم افزود: باید در خصوص کوتاهی‌هایی که صورت گرفته یک پیگیری صورت گیرد و ما در مجلس آن را دنبال می‌کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه تلاش و اراده برای جبران کاستی‌ها و ایجاد روند رو به جلو در دوره مدیریت جدید دیده می‌شود گفت: ضعفی که از گذشته به دوره جدید شهرداری به ارث رسیده است خیلی زیاد است و عملاً باید در این دوره خودشان را از زیر صفر به صفر برسانند تا بتواند خدمات ارائه دهند و بعد به مسائل روز فکر کند.

وی افزود: هماهنگی و یکپارچگی که در مجموعه شورای شهر، مجلس، دولت و شهرداری وجود دارد می‌تواند زمینه ساز یک همکاری خوب شود. باید نقاط اشتراک چه در تأمین سرمایه گذار و چه در جنبه تأمین منابع برای تسویه بدهی‌های دولت به شهرداری شناسایی شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران از سال گذشته پیگیر پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری در بخش حمل و نقل شهری به خصوص مترو هستند و در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم قول گرفتیم این موضوع محقق شود و ایشان نیز به رئیس دفتر خود دستور دادن موضوع دنبال شود. ما نیز حتماً پیگیری می‌کنیم تا اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه به همکاری خوبی که از گذشته شرکت واگن سازی تهران با چین داشت اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم در بحث فروش نفت و تهاتر نفتی نیز بتوانیم مدلی را دنبال کنیم تا بدهی دولت به شهرداری از طریق تأمین قطعات مورد نیاز و یا سرمایه گذاری‌های جدید خارجی تأمین شود. اعداد و ارقام بالا نیست اما بخش زیادی از مردم را پوشش می‌دهد و می‌تواند رضایتمندی ایجاد کند.

شریعتی افزود: با توجه به اینکه کمبود خدمات می‌تواند نارضایتی جدی را ایجاد کند با این سرمایه گذاری‌ها، هرچقدر هم که کوچک باشد می‌توانیم اثرات بزرگی را در خدمات رسانی شاهد باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تولید داخل و مشارکت مراکز دانش بنیان نیز گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر اهمیت دادن به تولید داخل بسیار تاکید داشتند و امسال نیز حمایت از تولیدات دانش بنیان مطرح شده است که تولید و به کارگیری قطار ملی می‌تواند یک الگوی خوب در این زمینه باشد و درصورتی‌که حمایت‌های مناسبی انجام شود شرکت واگن‌سازی تهران می‌تواند این قطار را برای پایتخت و شهرهای دیگر تولید کند.

کد خبر 5456788

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟