اسب‌های برنده هفته 21 مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند


اسب‌های برنده هفته 21 مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند

گنبدکاووس- ایرنا - روز نخست هفته بیست و یکم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس با رقابت 78 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هشت دور به مسافت‌های 1000، 1700 و 2200 متری عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۲ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ به مسافت هزار و ۷۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "سهیل خان"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "آزاد مهر" و "آرشام یوسف" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های چهار ساله نژاد دوخون (maiden) بود و با حضور هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "انیبل" اول شد و اسب‌های "دل آسا" و "گل ماه بانو" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته بیست و یکم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) بود که با شرکت ۱۱ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "هاسنا" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "بتاش" و "خوش نصیب" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار و با شرکت هفت راس اسب به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "هامون" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "آوات" و "آی نوا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت هفت راس اسب و به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "بریو بوی" اول شد و اسب‌های "باسکار" و "استیو سیتی" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس نویس استیکس بود، با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و اسب "جان پرنس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "تسلا" و "آماش" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت دور هفتم میان ۱۰ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس پنج بود که به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "پالونیا" اول شد و اسب‌های "دنزیباری" و "ویولت سنت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین دور هشتم و پایانی روز نخست هفته بیست و یکم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس میان ۱۲ راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "تاخته رستم خانی" اول شد و اسب‌های "دالاس کرمی" و "آلبارس" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته بیست و یکم این مسابقات در پایان مبلغ سه میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس عصر فردا جمعه دوازدهم فروردین در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها