رجب‌زاده: اسکوچیچ باید بماند


رجب‌زاده: اسکوچیچ باید بماند

کاپیتان سال‌های گذشته ذوب‌آهن از کارنامه سرمربی تیم ملی ایران دفاع کرد و گفت که او باید در جام جهانی 2022 قطر هم روی نیمکت تیم کشورمان بنشیند.

به گزارش مشرق، مهدی رجب‌زاده درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲، گفت: تیم ملی در بهترین شرایط خود قرار دارد و یکی از بهترین دوران خود را سپری می‌کند. ایران یکی از بهترین خطوط حمله آسیا را دارد و مهاجمان ما از هر فرصت گلزنی استفاده می‌کنند. برابر لبنان تغییراتی در برخی پُست‌ها ایجاد شد که باز هم عملکرد خوبی داشتیم و راحت پیروز شدیم. تاکنون هیچ‌وقت چنین صعود راحتی نداشتیم.

وی در خصوص افزایش انتقادات نسبت به دراگان اسکوچیچ با شکست برابر کره جنوبی اظهار داشت: از لحاظ امکانات، از کره جنوبی و حتی کشورهایی چون عربستان و امارات عقب هستیم، اما کشورمان اینقدر استعداد دارد که بازیکنان ایرانی به تیم‌های خارجی می‌روند و آبدیده می‌شوند. تیم ملی دیدارهای دوستانه خوبی انجام نداده بود، اما در دور انتخابی جام جهانی فوق‌العاده ظاهر شد.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان با تمجید ویژه از یوزهای ایرانی عنوان کرد: تیم‌هایی چون لبنان، سوریه و امارات در چند سال گذشته آزارمان می‌دادند، اما حالا رقبای قدرتمندی به شمار نمی‌روند. تیم ملی اینقدر انسجام و قدرت دارد که به‌راحتی از سد چنین تیم‌هایی می‌گذرد. نسل بسیار خوبی داریم که بازیکنانش به بلوغ رسیده‌اند و قابلیت صعود به مرحله حذفی جام جهانی را داریم. فاصله نیمکت‌نشینان با بازیکنان اصلی کم شده و تجربه بالای لژیونرهای تیم ملی به روحیه آنها کمک می‌کند.

رجب‌زاده با بیان اینکه تیم ملی ایران برابر رقبای قدرتمند انگیزه بالایی دارد، گفت: تیم‌های سیدهای مختلف جام جهانی فاصله چندانی با هم ندارند و اختلاف آنها یک یا دو گل است. همه تیم‌ها ساختار دفاع و حمله را یاد گرفته‌اند و گلزنی راحت‌تر شده است. امیدوارم در گروه متعادلی قرار بگیریم تا بازیکنان توانایی خود را نشان بدهند و از مرحله گروهی صعود کنند. چنین کاری از این بازیکنان برمی‌آید و جام جهانی ۲۰۲۲، بهترین فرصت برای رقم زدن این اتفاق است.

وی در واکنش برخی کارشناسان که معتقدند اسکوچیچ تجربه کافی برای سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی را ندارد، خاطرنشان کرد: من مخالف ورود مربیان معتبرتر نیستم، اما اسکوچیچ بهترین گزینه سرمربیگری ایران است. او تیم ملی را در شرایط بحرانی تحویل گرفت و کسی فکر نمی‌کرد هر چهار بازی مرحله قبلی را ببریم. اسکوچیچ بازی‌هایش را برد و تیم ملی با اقتدار به جام جهانی صعود کرد. مربی خودش را با نتایج ثابت می‌کند و اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته است. حق اوست که در جام جهانی هم سرمربی ایران باشد.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران