دیدار امیرخان متقی با امیرعبداللهیان در چین


دیدار امیرخان متقی با امیرعبداللهیان در چین

امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان با حسین امیرعبداللهیان در چین دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان که در تونشی چین حضور دارد، امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام را ضامن امنیت و ثبات و‌ پیشرفت افغانستان خواند و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد.
امیرعبداللهیان همچنین رعایت حقوق زنان را که مورد تاکید اسلام و‌ پیامیر عظیم الشان آن است را مورد تاکید قرار داد و آموزش و تحصیل در همه سطوح و مشارکت اجتماعی زنان را موضوعی مهم خواند.
امیرخان متقی نیز در این دیدار از اینکه خاک افغانستان منشا تهدید علیه کشورهای همسایه نخواهد بود، اطمینان داد و بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
وی همچنین بر اجرایی کردن معاهده آب تاکید کرد.
امیرخان متقی برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه طالبان، اندونزی و قطر در شهر تونشی واقع در شرق چین حضور دارد و امروز در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان امروز (پنجشنبه) در شهر تونشی برگزار شد و پس از آن نیز نشستی با حضور وزرای خارجه و مقامات کشورهای همسایه افغانستان (چین، ایران، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان به اضافه روسیه) به اضافه طالبان و اندونزی و قطر برگزار شد.
امیرخان متقی و امیرعبداللهیان پیش از نشست مزبور نیز گپ و گفت کوتاهی داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟